Contoh Soalan Ujian Psikometrik SPA 2020

Contoh Soalan Ujian Psikometrik SPA 2020

Contoh Soalan Ujian Psikometrik SPA 2020. Sejak dua tiga menjak ini, ramai calon yang dapat panggilan untuk mengambil ujian psikometrik untuk jawatan yang dipohon menerusi portal SPA.

Jika anda salah seorang dari mereka, kami ucapkan tahniah kepada anda. Terpilih untuk mengambil ujian ini antara langkah awal untuk anda berjaya dalam sesi temuduga jawatan tersebut.

Sebenarnya bukan semua jawatan memerlukan ujian psikometrik ini. Pastikan anda betul-betul dipanggil untuk sesi psikometrik ini barulah anda terus baca rahsia dan perkongsian kami di dalam artikel ini. Tak lah membuang masa anda kan.

Contoh Soalan Ujian Psikometrik SPA 2020

Kami akan kongsikan dengan anda contoh soalan ujian psikometrik sebagai sokongan kepada anda sebelum mengambil ujian yang sebenar.

Ramai calon kalut bila berhadapan dengan ujian macam ini. jangan risau, kami kongsikan petua nya nanti.

KEGAGALAN CALON DI PERINGKAT UJIAN PSIKOMETRIK SPA 2020. 

Cerita bab kegagalan calon ini bukanlah perkara baru. Setiap kali ada sesi panggilan temuduga akan ada calon yang tersingkir di setiap peringkat tapisan.
Anda juga perlu tahu, ujian psikometrik juga merupakan peringkat untuk menapis calon-calon yang memohon. Dari sini yang terbaik dari kalangan terbaik sahaja yang akan ke peringkat seterusnya.

Nampakkan betapa pentingnya ujian psikometrik ini. Jadi tunggu apa lagi, jomlah pakat study sama-sama ya.

Contoh Soalan Ujian Psikometrik SPA 2020

Kami kongsikan dengan anda contoh soalan-soalan ujian psikometrik 2020 sebagai panduan kepada anda untuk menjawab dalam ujian sebenar nanti.

1. Dalam sebuah acara atau aktiviti, anda biasanya berbual dengan :

A. Ramai orang termasuk orang yang belum dikenali.
B. Segelintir orang yang sudah dikenali sahaja.

2. Di antara perkara yang kurang diterima ialah

A. Hidup tanpa arah tuju
B. Hidup seperti biasa

3. Anda lebih menumpukan pada orang yang

A. Waras fikiran (sensible)
B. Imaginatif

4. Semasa membuat penilaian, anda biasanya terpengaruh oleh

A. Undang-undang berbanding kondisi
B. Kondisi berbanding dengan undang-undang

Contoh Soalan Ujian Psikometrik SPA 2020

5. Anda lebih memberi perhatian kepada hal-ehwal yang

A. Memberi keyakinan
B. Memberi perasaan terharu

6. Anda lebih menggemari acara yang dimulakan dengan

A. Masa yang tepat
B. Secara santai

7. Dalam kelompok sosial anda, maklumat yang anda terima biasanya

A. Terima maklumat awal
B. Terima maklumat akhir

8. Fakta yang anda baca, terima dan dengar

A. Fakta yang benar
B. Fakta yang salah

9. Penulis sepatutnya menghasilkan artikel berdasarkan

A. Fakta dan isi yang benar
B. Analogi dan imaginasi rekaan

10. Anda lebih gemar jika dikelaskan sebagai individu yang

A. Sabar
B. Mesra

11. Anda membuat keputusan dengan

A. Moral
B. Logik

12. Apabila bergaul dengan orang ramai

A. Anda memberi salam dahulu
B. Menunggu orang memberi salam

JIKA ANDA MAHU LULUS UJIAN PSIKOMETRIK,
ANDA PERLU DAPATKAN CONTOH SOALAN UJIAN PSIKOMETRIK SPA 2020 INI

 

Calon yang berminat nak dapatkan rujukan dan contoh soalan ujian psikometrik SPA 2020, anda boleh dapatkan rujukan tersebut melalui pautan di bawah ini. Dapatkan sesegera yang mungkin.

Ribuan calon lain telah mula dapatkan contoh soalan ini. Jadi kalau anda lambat, anda akan terlepas.

Nanti nak jawab exam macam mana?

Contoh Soalan Ujian Psikometrik SPA 2020
Bagi yang betul-betul berminat, boleh klik pautan di bawah ini ya.

Isi Kandungan  Rujukan Contoh Soalan Ujian Psikometrik SPA 2020 ini.

 

  • Tip jawab soalan.
  • Contoh soalan.
  • Cara jawab soalan supaya tak tersasar.
  • Perangkap-perangkap PSIKOMETRIK.
  • Apa yang bakal menggagalkan PSIKOMETRIK anda.

 

Lepas ni anda dah tak kalut dah kan. sebab ilmu sudah penuh didada .hehe.

Rujukan ini bersifat umum dan boleh diguna pakai kepada calon yang memohon kerja untuk jawatan kerajaan yang memerlukan anda menjawab soalan psikometrik.

Calon yang mendapat panggilan ujian psikometrik, Contoh Soalan Ujian Psikometrik SPA 2020 ini khas untuk anda, pastikan anda tempat rujukan ini sekarang melalui pautan di atas.

Semoga berjaya.