soalan psikometrik latihan pembantu pembedahan pergigian

UJIAN PSIKOMETRIK LATIHAN PEMBANTU PEMBEDAHAN PERGIGIAN U19

UJIAN PSIKOMETRIK BAGI PENGAMBILAN KE JAWATAN LATIHAN PEMBANTU PEMBEDAHAN PERGIGIAN GRED U19 (SEMENANJUNG). Adakah anda calon peperiksaan Psikometrik untuk latihan pembantu pembedahan pergigian u19 tidak lama lagi?

Kalau ya, kami ucapkan tahniah kepada anda kerana berjaya sampai ke tahap ini. Bukan senang nak lepasi saringan ini tau.

Mungkin ramai yang tak sedar yang ujian psikometrik ini merupakan ujian untuk memilih calon yang terbaik daripada yang terbaik. Di fasa ini jugalah ramai calon akan GAGAL dan tidak layak ke sesi seterusnya.

Faktor Kegagalan Calon

Sudah pasti faktor utamanya adalah kerana terlalu yakin sehingga mereka mengulangi kesilapan calon-calon sebelum ini. Yang kedua, tidak membuat persediaan yang cukup kerana merasakan peperiksaan ini senang  tapi hakikatnya TIDAK.

Jadi, anda mahu jadi seperti mereka? Kalau tak nak, jom mula buat ulang kaji ya.

Tugas Latihan Pembantu Pembedahan Pergigian U19

Menurut portal SPA.gov.my, tugas-tugas bagi jawatan ini adalah seperti berikut.

  • Menyambut dan mendaftar pesakit-pesakit.
  • Pembasmian kuman pada perkakasan pergigian.
  • Membantu Pakar Pergigian, Pegawai Pergigian dan Jururawat Pergigian dalam pembedahan pesakit.
  • Mendaftar serta merekod hal-hal kewangan, sijil sakit dan penerangan kepada pesakit.
  • Membantu Pegawai Pergigian dan Jururawat Pergigian semasa lawatan ke sekolah-sekolah.
  • Menempah serta merekod alat-alat kelengkapan, memeriksa inventori dan lain-lain perkakasan seperti troli dan mesin.
  • Menyediakan penyata bulanan dan geraf.
  • Menyediakan bahan-bahan pendidikan kesihatan pergigian.

Anda kena tahu tau tugas-tugas ini, antara soalan wajib ketika sesi temuduga nanti.

Contoh Soalan Ujian Psikometrik latihan pembantu pembedahan pergigian

Disebabkan ramai yang tanya, kami kongsikan beberapa contoh soalan psikometrik sebagai bantuan untuk anda.

1. Dalam sebuah acara atau aktiviti, anda biasanya berbual dengan :

A. Ramai orang termasuk orang yang belum dikenali.
B. Segelintir orang yang sudah dikenali sahaja.

2. Di antara perkara yang kurang diterima ialah

A. Hidup tanpa arah tuju
B. Hidup seperti biasa

 

soalan psikometrik latihan pembantu pembedahan pergigian

3. Anda lebih menumpukan pada orang yang

A. Waras fikiran (sensible)
B. Imaginatif

4. Semasa membuat penilaian, anda biasanya terpengaruh oleh

A. Undang-undang berbanding kondisi
B. Kondisi berbanding dengan undang-undang

5. Anda lebih memberi perhatian kepada hal-ehwal yang

A. Memberi keyakinan
B. Memberi perasaan terharu

6. Anda lebih menggemari acara yang dimulakan dengan

A. Masa yang tepat
B. Secara santai

7. Dalam kelompok sosial anda, maklumat yang anda terima biasanya

A. Terima maklumat awal
B. Terima maklumat akhir

8. Fakta yang anda baca, terima dan dengar

A. Fakta yang benar
B. Fakta yang salah

9. Penulis sepatutnya menghasilkan artikel berdasarkan

A. Fakta dan isi yang benar
B. Analogi dan imaginasi rekaan

10. Anda lebih gemar jika dikelaskan sebagai individu yang

A. Sabar
B. Mesra

P/S : Soalan-soalan ini bukan soalan ramalan atau soalan bocor ya. Soalan ini ditulis sebagai alat bantuan kepada calon yang akan mengambil peperiksaan ini.

Nak Rujukan Pantas Ujian Psikometrik latihan Pembantu Pembedahan Pergigian ?

Musim peperiksaan psikometrik ini, mesti ramai yang mencari rujukan pantas dan TERKINI sebagai alat bantuan untuk belajar. Jangan risau, kami ada solusi untuk anda.

Kami ingin berikan rujukan psikometrik ini kepada calon. Ramai sudah calon yang mendapatkannya. Antara sebab utama kenapa rujukan ini jadi pilihan adalah kerana ;

1- rujukan terkini mengikut format 2019
2- tip jawab soalan
3- contoh soalan
4- cara jawab soalan supaya tak tersasar
5- perangkap-perangkap PSIKOMETRIK
6- apa yang bakal menggagalkan PSIKOMETRIK anda

Memang berbaloi jika anda dapatkan rujukan ini.

soalan psikometrik

Bagi yang berminat, anda boleh dapatkan menerusi pautan dibawah ini ya.

Rujukan Psikometrik 2019

Akhir sekali, kami ucapkan selamat maju jaya dalam peperiksaan psikometrik ini, ingat! Jangan putus asa selagi anda tidak selesai menjawab soalan-soalan yang ditanya. Semoga berjaya.

 

Contoh Soalan Ujian Psikometrik Pegawai Laut Gred AL41

Contoh Soalan Ujian Psikometrik Pegawai Laut Gred AL41. Adakah anda merupakan calon peperiksaan psikometrik pegawai laut AL41 yang akan berlangsung tidak lama lagi? Jika ya, Tahniah kami ucapkan kepada anda.

Bukan mudah untuk sampai ketahap ini. Ramai calon yang terkandas pada peringkat pertama dan tidak layak untuk mengambil ujian ini.

Apa itu Ujian Psikometrik Pegawai Laut AL41 ?

Sebenarnya ujian ini dilaksanakan adalah untuk menilai calon-calon yang terpilih sama ada mereka sesuai atau tidak dengan jawatan ini.

Peperiksaan ini juga lebih kepada menilai karakter dan juga stail anda berinteraksi dengan orang sekeliling.

Contoh Soalan Ujian Psikometrik Pegawai Laut Gred AL41

Anda juga akan dinilai dari segi bagaimana anda menyelesaikan satu-satu masalah dengan hanya menjawab soalan psikometrik ini.

Oh ya, Untuk ujian psikometrik terkini bagi Pegawai laut AL41, Tarikh ujian yang telah ditetapkan oleh SPA adalah pada 26 April 2019. Dah nak dekat dah tu. Jom lah kita cuba jawab soalan-soalan dibawah ini ya.

Contoh Soalan Psikometrik Pegawai Laut AL41

1. Dalam sebuah acara atau aktiviti, anda biasanya berbual dengan :

A. Ramai orang termasuk orang yang belum dikenali.
B. Segelintir orang yang sudah dikenali sahaja.

2. Di antara perkara yang kurang diterima ialah

A. Hidup tanpa arah tuju
B. Hidup seperti biasa

3. Anda lebih menumpukan pada orang yang

A. Waras fikiran (sensible)
B. Imaginatif

4. Anda lebih memberi perhatian kepada hal-ehwal yang

A. Memberi keyakinan
B. Memberi perasaan terharu

5. Anda lebih menggemari acara yang dimulakan dengan

A. Masa yang tepat
B. Secara santai

6. Semasa membuat penilaian, anda biasanya terpengaruh oleh

A. Undang-undang berbanding kondisi
B. Kondisi berbanding dengan undang-undang

7. Penulis sepatutnya menghasilkan artikel berdasarkan

A. Fakta dan isi yang benar
B. Analogi dan imaginasi rekaan

8. Dalam kelompok sosial anda, maklumat yang anda terima biasanya

A. Terima maklumat awal
B. Terima maklumat akhir

9. Fakta yang anda baca, terima dan dengar

A. Fakta yang benar
B. Fakta yang salah

10. Anda lebih gemar jika dikelaskan sebagai individu yang

A. Sabar
B. Mesra

Contoh Soalan Ujian Psikometrik Pegawai Laut Gred AL41

Anda juga akan di soal soalan matematik. Jadi ini untuk anda cuba.

1. Berapakah jumlah hasil tambah semua nombor ganjil ditolakkan dengan hasil tambah semua nombor genap bagi nombor-nombor 21 hingga 29?

A. 25     C. 115
B. 35     D. 125

Jawapan : A

2. Berapa peratuskah daripada 6 liter bersamaan dengan 1.92 liter?

A. 0.32  C. 30.2
B. 3.2    D. 32

Jawapan : D

3. Antara nombor berikut yang manakah paling hampir kepada 7.5?

A. 7.055.   C. 7.005
B. 8.065    D. 8.005

Jawapan : A

4. (3,4,6,5,2,9,8,2,3,1) adalah satu set data. Apakah median data tersebut?

A. 2.0 C. 4.5
B. 3.5 D. 5.0

Jawapan : B

5. Berapakah baki apabila RM100, 795 dibahagi 8?

A. 0.3 C. 3
B. 0.4 D. 4

Jawapan : C

** Ini bukan soalan sebenar atau soalan ramalan. Ini hanya contoh soalan sebagai latihan untuk anda.

15 SOALAN SAJA UNTUK LATIH TUBI? MANA CUKUP !

Ya, kami tahu tak cukup untuk anda yang betul-betul nak berjaya dalam ujian ini. Sebab itu, kami ingin kongsikan dengan anda Rujukan dan Contoh Soalan ujian psikometrik yang TERBAIK untuk membantu anda.

Di dalam rujukan ini, anda akan ‘ didedahkan ‘ dengan selok belok dan tips untuk lulus ujian ini dengan jayanya.

Bagi yang berminat, boleh dapatkan di sini – Contoh soalan ujian psikometrik pegawai laut AL41.

Anda boleh dapatkan preview copy terlebih dahulu untuk kepastian. Semoga berjaya !

Contoh Soalan Ujian Psikometrik Penolong Pegawai Laut A29

Contoh Soalan Ujian Psikometrik Penolong Pegawai Laut A29. Adakah anda terpilih untuk mengambil ujian psikometrik penolong pegawai laut yang akan berlangsung nanti? Kalau ya, Tahniah kami ucapkan kepada anda.

Tak ramai yang mampu sampai ketahap ini dan anda telah berjaya melepasi kelayakan berbanding calon-calon lain.

Tarikh ujian psikometrik terkini yang dikeluarkan oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Awam adalah pada 15 April 2019. Tak lama saja lagi tu.

Apa itu Ujian Psikometrik?

Sebenarnya ujian ini dilaksanakan secara menyeluruh sejak beberapa tahun kebelakangan ini. Hanya calon  yang terpilih sahaja yang layak untuk mengambil peperiksaan psikometrik ini.

Dari penilaian ini, calon yang lulus akan layak ke sesi temuduga.

Contoh Soalan Ujian Psikometrik Penolong Pegawai Laut A29

Ujian psikometrik menjadi medium kepada majikan untuk menapis calon yang betul-betul layak bagi jawatan tersebut.

Jadi anda perlu serius dalam peperiksaan ini.

Anda kena tahu, ramai calon yang gagal kerana sikap endah tak endah mereka dengan peperiksaan ini.

Anda nak tahu tak soalan-soalan ujian psikometrik penolong pegawai laut ini? Ingat, ramai yang akan merebut jawatan penolong pegawai laut ni tau. Jangan main-main.

Contoh Soalan Psikometrik Penolong Pegawai Laut A29

1. Dalam sebuah acara atau aktiviti, anda biasanya berbual dengan :

A. Ramai orang termasuk orang yang belum dikenali.
B. Segelintir orang yang sudah dikenali sahaja.

2. Di antara perkara yang kurang diterima ialah

A. Hidup tanpa arah tuju
B. Hidup seperti biasa

3. Anda lebih menumpukan pada orang yang

A. Waras fikiran (sensible)
B. Imaginatif

4. Anda lebih memberi perhatian kepada hal-ehwal yang

A. Memberi keyakinan
B. Memberi perasaan terharu

5. Anda lebih menggemari acara yang dimulakan dengan

A. Masa yang tepat
B. Secara santai

6. Semasa membuat penilaian, anda biasanya terpengaruh oleh

A. Undang-undang berbanding kondisi
B. Kondisi berbanding dengan undang-undang

7. Penulis sepatutnya menghasilkan artikel berdasarkan

A. Fakta dan isi yang benar
B. Analogi dan imaginasi rekaan

8. Dalam kelompok sosial anda, maklumat yang anda terima biasanya

A. Terima maklumat awal
B. Terima maklumat akhir

9. Fakta yang anda baca, terima dan dengar

A. Fakta yang benar
B. Fakta yang salah

10. Anda lebih gemar jika dikelaskan sebagai individu yang

A. Sabar
B. Mesra

Contoh soalan Ujian Psikometrik Pembantu Setiausaha Pejabat N19 Negeri Pulau Pinang

Anda juga akan di soal soalan matematik. Jadi ini untuk anda cuba.

1. Berapakah jumlah hasil tambah semua nombor ganjil ditolakkan dengan hasil tambah semua nombor genap bagi nombor-nombor 21 hingga 29?

A. 25     C. 115
B. 35     D. 125

Jawapan : A

2. Berapa peratuskah daripada 6 liter bersamaan dengan 1.92 liter?

A. 0.32  C. 30.2
B. 3.2    D. 32

Jawapan : D

3. Antara nombor berikut yang manakah paling hampir kepada 7.5?

A. 7.055.   C. 7.005
B. 8.065    D. 8.005

Jawapan : A

4. (3,4,6,5,2,9,8,2,3,1) adalah satu set data. Apakah median data tersebut?

A. 2.0 C. 4.5
B. 3.5 D. 5.0

Jawapan : B

5. Berapakah baki apabila RM100, 795 dibahagi 8?

A. 0.3 C. 3
B. 0.4 D. 4

Jawapan : C

** Ini bukan soalan sebenar atau soalan ramalan. Ini hanya contoh soalan sebagai latihan untuk anda.

NERVOUS SEBAB NAK EXAM? RUJUKAN UJIAN PSIKOMETRIK INI DAPAT BANTU ANDA !

Kami tahu, calon ujian ini sentiasa ramai dan sentiasa perlu bersaing antara satu sama lain. Ada calon yang takut nak ambil ujian ini kerana merasakan diri mereka kurang yakin untuk mengambil ujian psikometrik ini.

Tapi sekarang, anda tak perlu takut-takut lagi, kerana kami ada rujukan yang dapat membantu anda meningkatkan keyakinan anda.

Dalam rujukan ini ada 4 perkara utama yang anda perlukan untuk ‘ tackle ‘ ujian ini.

  • Tip jawab soalan
  • Contoh soalan
  • Cara jawab soalan supaya tak tersasar
  • Perangkap-perangkap PSIKOMETRIK
  • Apa yang bakal menggagalkan PSIKOMETRIK anda

Jika anda betul-betul berminat, boleh dapatkan melalui pautan di bawah ini.

DAPATKAN DI SINI

Akhir sekali, kami ucapkan semoga berjaya kepada anda. Pastikan anda buat yang terbaik dan yang paling penting adalah jangan putus asa. Teruskan usaha sehingga anda berjaya.

Semoga berjaya !

Ujian Psikometrik Pembantu Setiausaha Pejabat N19 Negeri Pulau Pinang

Ujian Psikometrik Pembantu Setiausaha Pejabat N19 Negeri Pulau Pinang. Adakah anda merupakan salah seorang calon peperiksaan psikometrik pembantu setiausaha pejabat peringkat negeri Pulau Pinang ? Kalau Ya, tahniah kami ucapkan kepada anda.

Sememangnya ramai calon yang terpilih dan menantikan panggilan dari kerajaan negeri.

Jadi sekarang ini, calon sudah mula membuat persediaan untuk hari peperiksaan nanti. Anda pula bagai mana ?

Ujian Psikometrik Pembantu Setiausaha Pejabat Pulau Pinang

Ujian Psikometrik Pembantu Setiausaha Pejabat N19 Negeri Pulau Pinang

Tarikh peperiksaan ini dijangka akan berlangsung pada 28 Mac 2019 ini. Tak lama sahaja lagi.

Anda boleh buat semakan kelayakan anda di sini – Semakan SPA Ujian Psikometrik N19 Pulau Pinang.

Apa itu Ujian Psikometrik?

Sebenarnya ujian ini dilaksanakan secara menyeluruh sejak beberapa tahun kebelakangan ini. Hanya calon  yang terpilih sahaja yang layak untuk mengambil peperiksaan psikometrik ini.

Dari penilaian ini, calon yang lulus akan layak ke sesi temuduga.

Ujian psikometrik menjadi medium kepada majikan untuk menapis calon yang betul-betul layak bagi jawatan tersebut.

Jadi anda perlu serius dalam peperiksaan ini.

Anda kena tahu, ramai calon yang gagal kerana sikap endah tak endah mereka dengan peperiksaan ini.

Ujian Psikometrik Pembantu Setiausaha Pejabat N19 Negeri Pulau Pinang

1. Dalam sebuah acara atau aktiviti, anda biasanya berbual dengan :

A. Ramai orang termasuk orang yang belum dikenali.
B. Segelintir orang yang sudah dikenali sahaja.

2. Di antara perkara yang kurang diterima ialah

A. Hidup tanpa arah tuju
B. Hidup seperti biasa

3. Anda lebih menumpukan pada orang yang

A. Waras fikiran (sensible)
B. Imaginatif

4. Anda lebih memberi perhatian kepada hal-ehwal yang

A. Memberi keyakinan
B. Memberi perasaan terharu

5. Anda lebih menggemari acara yang dimulakan dengan

A. Masa yang tepat
B. Secara santai

6. Semasa membuat penilaian, anda biasanya terpengaruh oleh

A. Undang-undang berbanding kondisi
B. Kondisi berbanding dengan undang-undang

7. Penulis sepatutnya menghasilkan artikel berdasarkan

A. Fakta dan isi yang benar
B. Analogi dan imaginasi rekaan

8. Dalam kelompok sosial anda, maklumat yang anda terima biasanya

A. Terima maklumat awal
B. Terima maklumat akhir

9. Fakta yang anda baca, terima dan dengar

A. Fakta yang benar
B. Fakta yang salah

10. Anda lebih gemar jika dikelaskan sebagai individu yang

A. Sabar
B. Mesra

Contoh soalan Ujian Psikometrik Pembantu Setiausaha Pejabat N19 Negeri Pulau Pinang

Anda juga akan di soal soalan matematik. Jadi ini untuk anda cuba.

1. Berapakah jumlah hasil tambah semua nombor ganjil ditolakkan dengan hasil tambah semua nombor genap bagi nombor-nombor 21 hingga 29?

A. 25     C. 115
B. 35     D. 125

Jawapan : A

2. Berapa peratuskah daripada 6 liter bersamaan dengan 1.92 liter?

A. 0.32  C. 30.2
B. 3.2    D. 32

Jawapan : D

3. Antara nombor berikut yang manakah paling hampir kepada 7.5?

A. 7.055.   C. 7.005
B. 8.065    D. 8.005

Jawapan : A

4. (3,4,6,5,2,9,8,2,3,1) adalah satu set data. Apakah median data tersebut?

A. 2.0 C. 4.5
B. 3.5 D. 5.0

Jawapan : B

5. Berapakah baki apabila RM100, 795 dibahagi 8?

A. 0.3 C. 3
B. 0.4 D. 4

Jawapan : C

** Ini bukan soalan sebenar atau soalan ramalan. Ini hanya contoh soalan sebagai latihan untuk anda.

Rujukan dan Soalan Latihan Lengkap Ujian Psikometrik Untuk Calon

Disebabkan ramai yang akan ambil peperiksaan ini, pasti saingan amat sengit untuk meloloskan diri.

Jadi anda memerlukan latihan tambahan untuk membiasakan anda dengan soalan-soalan yang akan ditanya nanti.

Taklah cuak sangat bila jawab soalan nanti.

Dalam rujukan ini ada 4 bahagian utama yang penting untuk anda.

  • Tip jawab soalan
  • Contoh soalan
  • Cara jawab soalan supaya tak tersasar
  • Perangkap-perangkap PSIKOMETRIK
  • Apa yang bakal menggagalkan PSIKOMETRIK anda

Bagi yang nak , boleh dapatkan di pautan ini – Contoh soalan latihan Ujian psikometrik pembantu setiausaha pejabat Pulau Pinang.

Kami harap rujukan ini membantu anda berjaya dan lulus dalam ujian kali ini seperti mana calon-calon lain yang telah berjaya dengan bantuan rujukan ini.

Akhir sekali, semoga berjaya dengan jayanya dan ingatlah, jangan sesekali putus asa tau. Hangpa pasti boleh punyalah.

Contoh Soalan Ujian Psikometrik Pembantu Pustakawan S19

Contoh Soalan dan Tips Menjawab Ujian Psikometrik Pembantu Pustakawan S19. Anda merupakan salah seorang calon Ujian Psikometrik pembantu Pustakawan S19? Kalau ya, kami ucapkan tahniah kepada anda kerana berjaya sampai ke peperiksaan ini.

Bukan mudah untuk melepasi calon-calon hebat yang lain. Tetapi anda telah berjaya dan kami ucapkan tahniah kepada anda.
Contoh Soalan Ujian Psikometrik Pembantu Pustakawan S19
Tarikh peperiksaan ini jangka akan berlangsung pada 25 Mac 2019 hingga 27 Mac 2019. Adakah anda sudah bersedia ?

Pengenalan Ujian Psikometrik 2019

Sebenarnya ujian ini telah diperkenalkan sejak tahun 2018 lagi. Jika sebelum ini, calon tertentu sahaja yang akan di panggil mengambilnya tetapi kini semua calon yang layak akan mengambil ujian ini.
Ya ! exam ini memang penting untuk menilai calon-calon yang bakal di serap ke jawatan yang di pohon. Jadi anda kena ambil serius dalam ujian ini.
Secara mudah, Ujian Psikometrik berkisar mengenai penilaian personaliti calon dari sudut kepimpinan, komunikasi, kerjasama, kestabilan emosi, integriti, disiplin dan kejujuran.
Salah jawab soalan, anda mungkin akan GAGAL.

Contoh Soalan Ujian Psikometrik Pembantu Pustakawan S19

Kami kongsikan beberapa contoh soalan psikometrik kepada anda sebagai latihan. Ini bukan soalan bocor atau soalan exam ya. Ini hanya contoh soalan latihan untuk anda.
1. Dalam sebuah acara atau aktiviti, anda biasanya berbual dengan :
A. Ramai orang termasuk orang yang belum dikenali.
B. Segelintir orang yang sudah dikenali sahaja.
2. Di antara perkara yang kurang diterima ialah
A. Hidup tanpa arah tuju
B. Hidup seperti biasa
3. Anda lebih menumpukan pada orang yang
A. Waras fikiran (sensible)
B. Imaginatif
4. Anda lebih memberi perhatian kepada hal-ehwal yang
A. Memberi keyakinan
B. Memberi perasaan terharu
5. Anda lebih menggemari acara yang dimulakan dengan
A. Masa yang tepat
B. Secara santai
6. Semasa membuat penilaian, anda biasanya terpengaruh oleh
A. Undang-undang berbanding kondisi
B. Kondisi berbanding dengan undang-undang
7. Penulis sepatutnya menghasilkan artikel berdasarkan
A. Fakta dan isi yang benar
B. Analogi dan imaginasi rekaan
8. Dalam kelompok sosial anda, maklumat yang anda terima biasanya
A. Terima maklumat awal
B. Terima maklumat akhir
9. Fakta yang anda baca, terima dan dengar
A. Fakta yang benar
B. Fakta yang salah
10. Anda lebih gemar jika dikelaskan sebagai individu yang
A. Sabar
B. Mesra

Anda juga akan di soal soalan matematik. Jadi ini untuk anda cuba.

1. Berapakah jumlah hasil tambah semua nombor ganjil ditolakkan dengan hasil tambah semua nombor genap bagi nombor-nombor 21 hingga 29?
A. 25     C. 115
B. 35     D. 125
Jawapan : A
2. Berapa peratuskah daripada 6 liter bersamaan dengan 1.92 liter?
A. 0.32  C. 30.2
B. 3.2    D. 32
Jawapan : D
3. Antara nombor berikut yang manakah paling hampir kepada 7.5?
A. 7.055.   C. 7.005
B. 8.065    D. 8.005
Jawapan : A
4. (3,4,6,5,2,9,8,2,3,1) adalah satu set data. Apakah median data tersebut?
A. 2.0 C. 4.5
B. 3.5 D. 5.0
Jawapan : B
5. Berapakah baki apabila RM100, 795 dibahagi 8?
A. 0.3 C. 3
B. 0.4 D. 4
Jawapan : C
Macam mana dengan soalan-soalan di atas? Harapnya tak susahlah kan. hehe kalau susah, anda boleh dapatkan rujukan ujian psikometrik sebagai persediaan untuk anda menjawab peperiksaan nanti ya.

Rujukan ini telah bantu ramai calon ujian psikometrik untuk layak ke sesi temuduga !!

Ramai calon yang guna rujukan ini dan mereka berjaya ke sesi temuduga pula selepas itu. Jadi, sekarang giliran anda pula.
Bagi yang berminat, boleh dapatkan di sini – Contoh soalan ujian psikometrik
Akhir sekali kami ucapkan semoga berjaya kepada anda. Teruskan usaha dan jangan putus asa. Anda masih ada masa untuk membuat ulang kaji lagi ya. Jangan buang masa anda. Kami doakan anda berjaya.
Sekian.

Contoh Soalan Ujian Psikometrik Pembantu Setiausaha Pejabat Gred N19

Contoh Soalan Ujian Psikometrik Pembantu Setiausaha Pejabat Gred N19. Untuk tahun 2019 ini, para calon – calon temuduga telah mula di panggil untuk sesi ujian psikometrik terlebih dahulu. Selepas calon lulus, barulah mereka akan dapat panggilan ke sesi temuduga pula nanti.

Jika anda merupakan salah seorang calon yang dimaksudkan itu, kami ucapkan tahniah kepada anda kerana berjaya terpilih sehingga ke tahap ini. bukan mudah sebenarnya untuk sampai ke tahap ini tau. Sekarang misi kita adalah untuk fokus supaya lulus ujian psikometrik pula ya.

Semakan Ujian Psikometrik Pembantu Setiausaha Pejabat N19

Bagi anda yang nak buat pengesahan atau nak menyemak kelayakan ke sesi ujian psikometrik ini nanti, anda boleh buat semakan di bawah .

Pautan 👉 Semakan .

Contoh Soalan Ujian Psikometrik Pembantu Setiausaha Pejabat Gred N19

Contoh Soalan Ujian Psikometrik Pembantu Setiausaha Pejabat N19

Kami kongsikan dengan anda contoh-contoh soalan yang berkaitan dengan ujian psikometrik N19 ini dengan anda. Cubalah jawab ya.

1. Dalam sebuah acara atau aktiviti, anda biasanya berbual dengan :

A. Ramai orang termasuk orang yang belum dikenali.
B. Segelintir orang yang sudah dikenali sahaja.

2. Di antara perkara yang kurang diterima ialah

A. Hidup tanpa arah tuju
B. Hidup seperti biasa

3. Anda lebih menumpukan pada orang yang

A. Waras fikiran (sensible)
B. Imaginatif

4. Anda lebih memberi perhatian kepada hal-ehwal yang

A. Memberi keyakinan
B. Memberi perasaan terharu

5. Anda lebih menggemari acara yang dimulakan dengan

A. Masa yang tepat
B. Secara santai

6. Semasa membuat penilaian, anda biasanya terpengaruh oleh

A. Undang-undang berbanding kondisi
B. Kondisi berbanding dengan undang-undang

7. Penulis sepatutnya menghasilkan artikel berdasarkan

A. Fakta dan isi yang benar
B. Analogi dan imaginasi rekaan

8. Dalam kelompok sosial anda, maklumat yang anda terima biasanya

A. Terima maklumat awal
B. Terima maklumat akhir

9. Fakta yang anda baca, terima dan dengar

A. Fakta yang benar
B. Fakta yang salah

10. Anda lebih gemar jika dikelaskan sebagai individu yang

A. Sabar
B. Mesra

RAMAI CALON UJIAN PSIKOMETRIK LULUS SELEPAS MENGGUNAKAN PANDUAN INI !

Kami sedar ramai calon yang kurang pendedahan mengenai ujian ini. jadi kami kongsikan salah satu panduan terbaik yang ada dengan calon. Anda adalah salah seorang yang bertuah kerana menjumpai rujukan ini.

Isi kandungannya adalah –

tip jawab soalan
contoh soalan
cara jawab soalan supaya tak tersasar
perangkap-perangkap PSIKOMETRIK
apa yang bakal menggagalkan PSIKOMETRIK anda

Bagi yang serius nak berjaya, anda boleh dapatkan rujukan ini dekat sini – Contoh Soalan Ujian Psikometrik N19 .

Kami dapat banyak feedback positif dari calon yang gunakan rujukan diatas yang telah berjaya lulus untuk ke sesi temuduga. Kami cadangkan anda juga guna kaedah yang sama, insyaallah kali ini rezeki anda pula kan.

Akhir sekali, Kami doakan anda berjaya dalam ujian psikometrik pembantu setiausaha pejabat ini dengan jayanya. Jangan putus asa dan teruskan usaha anda sehingga anda berjaya ! Gagal sekali, kita bangun balik 3 kali ! .

Sekian.

Contoh Soalan Ujian Psikometrik Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi) Gred N19 Pulau Pinang

Contoh Soalan Ujian Psikometrik Pembantu Tadbir Pulau Pinang. Tidak lama lagi akan berlangsungnya sesi ujian psikometrik bagi jawatan pembantu tadbir ( Perkeranian/Operasi) bagi negeri Pulau Pinang.

Ramai calon yang akan mengambil ujian ini dan jika anda salah seorang darinya, kami ucapkan tahniah kerana berjaya sampai ke tahap ini. Ujian psikometrik ini sangat penting kerana ia merupakan ujian untuk menilai calon yang layak sebelum ke sesi temuduga.

Semakan Kelayakan ke Ujian Psikometrik Pembantu Tadbir n19 Pulau Pinang

Sebelum itu, Bagi anda yang belum buat semakan sama ada anda layak atau tidak mengambil ujian psikometrik ini.

Ujian Psikometrik Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi) Gred N19 Pulau Pinang

Anda boleh buat semakan melalui pautan ini – Ujian Psikometrik Semakan.

Info Jawatan Pembantu Tadbir ( Perkeranian/Operasi) Pulau Pinang.

Sekiranya anda berumur 18 tahun dan keatas, anda layak untuk memohon jawatan ini. Berikut kami kongsikan tugas-tugas perkeranian/operasi Pembantu Tadbir Pulau Pinang.

Menjalankan tugas-tugas perkeranian selaras dengan fungsi tugas Jabatan/Bahagian yang berkenaan seperti tugas-tugas penyelenggaraan fail/dokumen, pengiraan, penyediaan laporan bulanan, statistik serta penyediaan.

Nama Majikan : Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Pulau Pinang)
Tarikh Peperiksaan : 10 Disember 2018

Contoh Soalan Ujian Psikometrik Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi) Gred N19 Pulau Pinang

1. Dalam sebuah acara atau aktiviti, anda biasanya berbual dengan :

A. Ramai orang termasuk orang yang belum dikenali.
B. Segelintir orang yang sudah dikenali sahaja.

2. Di antara perkara yang kurang diterima ialah

A. Hidup tanpa arah tuju
B. Hidup seperti biasa

3. Anda lebih menumpukan pada orang yang

A. Waras fikiran (sensible)
B. Imaginatif

4. Anda lebih memberi perhatian kepada hal-ehwal yang

A. Memberi keyakinan
B. Memberi perasaan terharu

5. Anda lebih menggemari acara yang dimulakan dengan

A. Masa yang tepat
B. Secara santai

6. Semasa membuat penilaian, anda biasanya terpengaruh oleh

A. Undang-undang berbanding kondisi
B. Kondisi berbanding dengan undang-undang

7. Penulis sepatutnya menghasilkan artikel berdasarkan

A. Fakta dan isi yang benar
B. Analogi dan imaginasi rekaan

8. Dalam kelompok sosial anda, maklumat yang anda terima biasanya

A. Terima maklumat awal
B. Terima maklumat akhir

9. Fakta yang anda baca, terima dan dengar

A. Fakta yang benar
B. Fakta yang salah

10. Anda lebih gemar jika dikelaskan sebagai individu yang

A. Sabar
B. Mesra

 

Ramai Calon dapatkan Rujukan Ujian Psikometrik Ini Untuk Berjaya !

Sebelum ini, kami pernah kongsikan rujukan ini kepada calon-calon ujian psikometrik. Ramai yang dah memiliki rujukan ini dan berpuas hati dengan kandungannya.

Rujukan ini mempunyai beberapa info penting bagi calon ujian ini. Anda perlu dapatkan rujukan ini untuk membantu anda berjaya seperti calon-calon lain.

Isi Kandungan Rujukan Ujian Psikometrik

  1. tip jawab soalan
  2. contoh soalan
  3. cara jawab soalan supaya tak tersasar
  4. perangkap-perangkap PSIKOMETRIK
  5. Apa yang bakal menggagalkan PSIKOMETRIK anda

Dapatkan segera sebelum tawaran ini ditutup

Bagi yang berminat, dapatkan di – Rujukan Ujian Psikometrik Terkini.

Akhir sekali, kami doakan anda berjaya dalam ujian psikometrik nanti. Ingat ! Selagi ada masa, anda perlu buat ulang kaji bagi menguatkan keyakinan diri anda. Ujian ini bukan main-main.

Anda impikan masa depan yang indah, dan ini masa untuk anda buktikan yang anda mampu berjaya !
Kami harap anda berjaya.

Jangan buat lecey ! hehehe

Contoh Soalan Psikometrik Pegawai Khidmat Pelanggan N19

Contoh Soalan Psikometrik Pegawai Khidmat Pelanggan N19. Adakah anda dipanggil untuk menjawab soalan sesi psikometrik pegawai khidmat pelanggan N19 nanti? Kalau ya, tahniah kami ucapkan kepada anda.

Bukan mudah nak ‘meloloskan’ diri keperingkat ini. anda sudah berjaya dan tahniah kami ucapkan.

Ujian Psikometrik merupakan salah satu ujian untuk menapis calon yang betul-betul layak bagi mengisi kekosongan jawatan tersebut. Jadi anda kena lakukan sebaik mungkin dalam ujian kali ini.

Semakan kelayakan Mengambil Psikometrik Pegawai Khidmat Pelanggan

Pihak SPA telah mengeluarkan link semakan. Bagi anda yang belum buat semakan atau nak buat semakan kali kedua, boleh gunakan link di bawah ini ya.

Contoh Soalan Psikometrik Pegawai Khidmat Pelanggan N19

Layari laman web semakan di sini.

 

 

Tugas Pegawai Khidmat Pelanggan N19.

Salah satu persedian anda untuk mengambil ujian ini nanti adalah anda perlu mengetahui tugas-tugas bagi jawatan khidmat pelanggan ini. Apa yang kami kongsikan dibawah ini akan membantu anda memahami skop dan bidang tugas tersebut.

Bertanggungjawab dalam mengendalikan dengan cekap dan berkualiti semua panggilan telefon, melayani pelanggan/tetamu yang berurusan dengan jabatan secara tertib dan mesra, memberi penerangan mengenai perkhidmatan yang disediakan oleh agensi, membantu pelanggan/tetamu yang berurusan dengan jabatan sehingga isu berbangkit selesai. 

Merekod dan memantau aduan perkhidmatan sehingga selesai dan memaklumkan kepada pelanggan/tetamu dari semasa ke semasa perkembangan di atas aduan pelanggan/tetamu.

Fahami elok-elok tugas tersebut. Ia sangat berguna kepada anda.

Contoh Soalan Psikometrik Pegawai Khidmat Pelanggan N19

1. Dalam sebuah acara atau aktiviti, anda biasanya berbual dengan :

A. Ramai orang termasuk orang yang belum dikenali.
B. Segelintir orang yang sudah dikenali sahaja.

2. Di antara perkara yang kurang diterima ialah

A. Hidup tanpa arah tuju
B. Hidup seperti biasa

3. Anda lebih menumpukan pada orang yang

A. Waras fikiran (sensible)
B. Imaginatif

4. Semasa membuat penilaian, anda biasanya terpengaruh oleh

A. Undang-undang berbanding kondisi
B. Kondisi berbanding dengan undang-undang

5. Anda lebih memberi perhatian kepada hal-ehwal yang

A. Memberi keyakinan
B. Memberi perasaan terharu

6. Anda lebih menggemari acara yang dimulakan dengan

A. Masa yang tepat
B. Secara santai

7. Dalam kelompok sosial anda, maklumat yang anda terima biasanya

A. Terima maklumat awal
B. Terima maklumat akhir

8. Fakta yang anda baca, terima dan dengar

A. Fakta yang benar
B. Fakta yang salah

9. Penulis sepatutnya menghasilkan artikel berdasarkan

A. Fakta dan isi yang benar
B. Analogi dan imaginasi rekaan

10. Anda lebih gemar jika dikelaskan sebagai individu yang

A. Sabar
B. Mesra

Tips Tambahan

Ujian Psikometrik ini sebenarnya nak nilai karakter anda. Jika anda salah menjawab soalan-soalan ini, maka anda akan terlepas jawatan tersebut.

Majikan nak tahu anda ini calon yang macam mana. karakter anda bagaimana. Adakah anda sesuai dengan jawatan ini berdasarkan keputusan ujian psikometrik yang anda jawab.

Kalau boleh, jadilah yang paling positif ketika menjawab soalan-soalan ini.

Panduan Ujian Psikometrik

Disebabkan ramai calon yang akan ambil peperiksaan ini. Anda tidak boleh duduk diam. Anda kena mula study dan belajar selok belok ujian psikometrik ini.

Psikometrik Pegawai Khidmat Pelanggan N19

Kami kongsikan panduan dan rujukan psikometrik ini untuk kegunaan anda. Panduan ini meliputi contoh soalan, teknik menjawab dan Perangkap-perangkap yang anda perlu tahu dalam ujian psikometrik ini.

Dapatkan segera di sini >> Panduan Ujian Psikometrik.

Cepat dapatkan. calon-calon lain sudah mendahului anda. Jangan biarkan mereka study lebih daripada anda.

Akhir sekali, kami ucapkan semoga berjaya buat semua calon ujian psikometrik pegawai khidmat pelanggan ini. semoga perkongsian kami yang sedikit ini dapat membantu anda menjawab soalan-soalan yang diberikan nanti.

 

Contoh Soalan dan Jawapan Ujian Psikometrik Pembantu Awam H11 Pulau Pinang

Contoh Soalan dan Jawapan Ujian Psikometrik Pembantu Awam H11 Pulau Pinang. Adakah anda dipanggil untuk ujian psikometrik pembantu awam negeri Pulau pinang nanti ? kalau Ya, Tahniah kami ucapkan kepada anda. Bukan mudah nak layak ke sesi psikometrik ini tau. Jadi, kami kongsikan dengan anda contoh soalan ujian psikometrik pembantu awam pulau pinang ini di bawah. Jom baca sampai habis.

Ujian Psikometrik Pembantu Awam H11 Pulau Pinang

Ujian yang paling terkini setakat hari ini( 3/10/2018) adalah pada 11.10.2018 nanti. Ia berdasarkan tarikh yang telah dikeluarkan oleh pihak SPA. Bagi anda yang belum buat semakan, anda boleh buat demikian melalui pautan di bawah ini.

sila layari laman web ini : Semakan Pembantu Awam Penang

Bidang Tugas Pembantu Awam

Berdasarkan maklumat yang kami peroleh dari SPA, bidang tugas untuk jawatan pembantu awam adalah seperti berikut :

1. Menjalankan tugas-tugas am bersifat hands-on yang memerlukan keupayaan fizikal di dalam dan luar bangunan pejabat dan tugas-tugas berkaitan sokongan teknikal ke atas peralatan dan ruang kerja.

2. Menjalankan tugas penyelamat (lifeguard) di kawasan kolam renang.

3. Menjalankan tugas pemanduan enjin sangkut/motobot.

4. Melaksanakan tugas-tugas lain yang diarahkan oleh ketua jabatan.

Kami harap anda faham tugas-tugas ini. Sekarang kita cuba jawab contoh soalan ujian psikometrik ini pula.

Contoh Soalan 

1. Dalam sebuah acara atau aktiviti, anda biasanya berbual dengan :

A. Ramai orang termasuk orang yang belum dikenali.
B. Segelintir orang yang sudah dikenali sahaja.

2. Di antara perkara yang kurang diterima ialah

A. Hidup tanpa arah tuju
B. Hidup seperti biasa

3. Anda lebih menumpukan pada orang yang

A. Waras fikiran (sensible)
B. Imaginatif

4. Semasa membuat penilaian, anda biasanya terpengaruh oleh

A. Undang-undang berbanding kondisi
B. Kondisi berbanding dengan undang-undang

5. Anda lebih memberi perhatian kepada hal-ehwal yang

A. Memberi keyakinan
B. Memberi perasaan terharu

6. Anda lebih menggemari acara yang dimulakan dengan

A. Masa yang tepat
B. Secara santai

7. Dalam kelompok sosial anda, maklumat yang anda terima biasanya

A. Terima maklumat awal
B. Terima maklumat akhir

8. Fakta yang anda baca, terima dan dengar

A. Fakta yang benar
B. Fakta yang salah

9. Penulis sepatutnya menghasilkan artikel berdasarkan

A. Fakta dan isi yang benar
B. Analogi dan imaginasi rekaan

10. Anda lebih gemar jika dikelaskan sebagai individu yang

A. Sabar
B. Mesra

11. Anda membuat keputusan dengan

A. Moral
B. Logik

12. Apabila bergaul dengan orang ramai

A. Anda memberi salam dahulu
B. Menunggu orang memberi salam

Kami yakin anda akan setuju jika kami katakan yang 12 soalan ini tidak cukup untuk hadapi ujian psikomterik ini nanti. Jadi kami sediakan rujukan tambahan kepada anda yang nak tambah ilmu berkaitan ujian psikometrik ini.

Panduan ini meliputi contoh soalan ujian psikometrik, teknik jawab soalan , perangkap-perangkap ujian psikometrik dan beberapa keperluan calon ujian ini.

Ingat, rujukan ini tak ada diluar sana.

terus sahaja dapatkan di sini : Download Rujukan Ujian Psikometrik.

Anda boleh akses ke rujukan tersebut setelah anda buat pembayaran ya.

Akhir sekali, kami doakan anda berjaya dalam ujian psikometrik pembantu awam bagi negeri pulau pinang ini. Kami tau hangpa boleh buat punyalah. Semoga Berjaya !

Contoh Soalan Ujian Psikometrik Pembantu Hal Ehwal Islam S19 [ Melaka ]

Contoh Soalan Ujian Psikometrik Pembantu Hal Ehwal Islam Gred S19 [ Melaka ]. Adakah anda dipanggil untuk ujian psikometrik bagi jawatan pembantu hal ehwal islam untuk negeri melaka tidak lama lagi? kalau ya, kami ucapkan tahniah atas kejayaan anda sampai ketahap ini.

Bukan mudah untuk berjaya sampai ke tahap ini kan. Sekarang misi kita adalah lulus ujian psikometrik pula.

Mungkin ramai yang tak tahu, Ujian psikometrik ini merupakan medium untuk singkirkan calon yang tidak layak. Jadi anda perlu pastikan jawapan yang anda berikan ketika ujian tersebut akan memberi kelebihan kepada anda untuk ke sesi temuduga selepas itu.

Contoh Soalan Ujian Psikometrik Pembantu Hal Ehwal Islam S19 [ Melaka ]

Bagi anda yang belum buat semakan, anda boleh layari laman web dibawah ini ya.

Sila layari laman web inihttp://online.spa.gov.my/psikometrik/jadual_am_psikometrik.php?pemerolehan=SS20180061

Tarikh Peperiksaan : 30 September 2018

Kami kongsikan dengan anda contoh soalan peperiksaan psikometrik pembantu hal ehwal islam sebagai persediaan kepada anda untuk ujian sebenar tidak lama lagi.

Panduan & Contoh Soalan Ujian Psikometrik Pembantu Hal Ehwal Islam S19 [ Melaka ]

1. Dalam sebuah acara atau aktiviti, anda biasanya berbual dengan :

A. Ramai orang termasuk orang yang belum dikenali.
B. Segelintir orang yang sudah dikenali sahaja.

2. Di antara perkara yang kurang diterima ialah

A. Hidup tanpa arah tuju
B. Hidup seperti biasa

3. Anda lebih menumpukan pada orang yang

A. Waras fikiran (sensible)
B. Imaginatif

4. Semasa membuat penilaian, anda biasanya terpengaruh oleh

A. Undang-undang berbanding kondisi
B. Kondisi berbanding dengan undang-undang

5. Anda lebih memberi perhatian kepada hal-ehwal yang

A. Memberi keyakinan
B. Memberi perasaan terharu

6. Anda lebih menggemari acara yang dimulakan dengan

A. Masa yang tepat
B. Secara santai

7. Dalam kelompok sosial anda, maklumat yang anda terima biasanya

A. Terima maklumat awal
B. Terima maklumat akhir

8. Fakta yang anda baca, terima dan dengar

A. Fakta yang benar
B. Fakta yang salah

9. Penulis sepatutnya menghasilkan artikel berdasarkan

A. Fakta dan isi yang benar
B. Analogi dan imaginasi rekaan

10. Anda lebih gemar jika dikelaskan sebagai individu yang

A. Sabar
B. Mesra

Panduan Ujian Psikometrik Pembantu Hal Ehwal Islam

Disebabkan ramai yang akan ambil peperiksaan ini, anda perlu memastikan anda adalah calon terbaik untuk menjawat jawatan ini. Anda perlu buat latih tubi yang lebih agar dapat memudahkan anda layak ke sesi temuduga nanti.

Jadi kami nak kongsikan panduan ujian psikometrik pembantu hal ehwal Islam ini dengan anda. Panduan ini meliputi contoh-contoh soalan Ujian psikometrik, cara jawab soalan supaya tidak tersasar dari kehendak soalan dan perangkap ujian psikometrik.

Contoh Soalan Ujian Psikometrik Pembantu Hal Ehwal Islam S19 [ Melaka ]

Jika anda berminat, boleh dapatkan dibawah ini ya .

Dapatkan segera kerana rujukan ini banyak membantu calon-calon sebelum ini. Anda memang memerlukan panduan ini kerana tak banyak rujukan di luar sana yang boleh bantu anda dalam ujian psikometrik ini.

Kami yakin dengan rujukan ini kerana ia ditulis oleh Tim Infokerjaya yang telah bantu ramai calon sebelum ini sejak tahun 2009 lagi. Jadi, memang boleh dipercayai.

Akhir sekali, kami doakan anda berjaya dalam ujian psikometrik pembantu hal ehwal islam ini. Teruskan membaca dan ulang kaji sehingga hari peperiksaan nanti. Semoga berjaya !