Ujian Psikometrik Pembantu Setiausaha Pejabat N19 Negeri Pulau Pinang

Ujian Psikometrik Pembantu Setiausaha Pejabat N19 Negeri Pulau Pinang. Adakah anda merupakan salah seorang calon peperiksaan psikometrik pembantu setiausaha pejabat peringkat negeri Pulau Pinang ? Kalau Ya, tahniah kami ucapkan kepada anda.

Sememangnya ramai calon yang terpilih dan menantikan panggilan dari kerajaan negeri.

Jadi sekarang ini, calon sudah mula membuat persediaan untuk hari peperiksaan nanti. Anda pula bagai mana ?

Ujian Psikometrik Pembantu Setiausaha Pejabat Pulau Pinang

Ujian Psikometrik Pembantu Setiausaha Pejabat N19 Negeri Pulau Pinang

Tarikh peperiksaan ini dijangka akan berlangsung pada 28 Mac 2019 ini. Tak lama sahaja lagi.

Anda boleh buat semakan kelayakan anda di sini – Semakan SPA Ujian Psikometrik N19 Pulau Pinang.

Apa itu Ujian Psikometrik?

Sebenarnya ujian ini dilaksanakan secara menyeluruh sejak beberapa tahun kebelakangan ini. Hanya calon  yang terpilih sahaja yang layak untuk mengambil peperiksaan psikometrik ini.

Dari penilaian ini, calon yang lulus akan layak ke sesi temuduga.

Ujian psikometrik menjadi medium kepada majikan untuk menapis calon yang betul-betul layak bagi jawatan tersebut.

Jadi anda perlu serius dalam peperiksaan ini.

Anda kena tahu, ramai calon yang gagal kerana sikap endah tak endah mereka dengan peperiksaan ini.

Ujian Psikometrik Pembantu Setiausaha Pejabat N19 Negeri Pulau Pinang

1. Dalam sebuah acara atau aktiviti, anda biasanya berbual dengan :

A. Ramai orang termasuk orang yang belum dikenali.
B. Segelintir orang yang sudah dikenali sahaja.

2. Di antara perkara yang kurang diterima ialah

A. Hidup tanpa arah tuju
B. Hidup seperti biasa

3. Anda lebih menumpukan pada orang yang

A. Waras fikiran (sensible)
B. Imaginatif

4. Anda lebih memberi perhatian kepada hal-ehwal yang

A. Memberi keyakinan
B. Memberi perasaan terharu

5. Anda lebih menggemari acara yang dimulakan dengan

A. Masa yang tepat
B. Secara santai

6. Semasa membuat penilaian, anda biasanya terpengaruh oleh

A. Undang-undang berbanding kondisi
B. Kondisi berbanding dengan undang-undang

7. Penulis sepatutnya menghasilkan artikel berdasarkan

A. Fakta dan isi yang benar
B. Analogi dan imaginasi rekaan

8. Dalam kelompok sosial anda, maklumat yang anda terima biasanya

A. Terima maklumat awal
B. Terima maklumat akhir

9. Fakta yang anda baca, terima dan dengar

A. Fakta yang benar
B. Fakta yang salah

10. Anda lebih gemar jika dikelaskan sebagai individu yang

A. Sabar
B. Mesra

Contoh soalan Ujian Psikometrik Pembantu Setiausaha Pejabat N19 Negeri Pulau Pinang

Anda juga akan di soal soalan matematik. Jadi ini untuk anda cuba.

1. Berapakah jumlah hasil tambah semua nombor ganjil ditolakkan dengan hasil tambah semua nombor genap bagi nombor-nombor 21 hingga 29?

A. 25     C. 115
B. 35     D. 125

Jawapan : A

2. Berapa peratuskah daripada 6 liter bersamaan dengan 1.92 liter?

A. 0.32  C. 30.2
B. 3.2    D. 32

Jawapan : D

3. Antara nombor berikut yang manakah paling hampir kepada 7.5?

A. 7.055.   C. 7.005
B. 8.065    D. 8.005

Jawapan : A

4. (3,4,6,5,2,9,8,2,3,1) adalah satu set data. Apakah median data tersebut?

A. 2.0 C. 4.5
B. 3.5 D. 5.0

Jawapan : B

5. Berapakah baki apabila RM100, 795 dibahagi 8?

A. 0.3 C. 3
B. 0.4 D. 4

Jawapan : C

** Ini bukan soalan sebenar atau soalan ramalan. Ini hanya contoh soalan sebagai latihan untuk anda.

Rujukan dan Soalan Latihan Lengkap Ujian Psikometrik Untuk Calon

Disebabkan ramai yang akan ambil peperiksaan ini, pasti saingan amat sengit untuk meloloskan diri.

Jadi anda memerlukan latihan tambahan untuk membiasakan anda dengan soalan-soalan yang akan ditanya nanti.

Taklah cuak sangat bila jawab soalan nanti.

Dalam rujukan ini ada 4 bahagian utama yang penting untuk anda.

  • Tip jawab soalan
  • Contoh soalan
  • Cara jawab soalan supaya tak tersasar
  • Perangkap-perangkap PSIKOMETRIK
  • Apa yang bakal menggagalkan PSIKOMETRIK anda

Bagi yang nak , boleh dapatkan di pautan ini – Contoh soalan latihan Ujian psikometrik pembantu setiausaha pejabat Pulau Pinang.

Kami harap rujukan ini membantu anda berjaya dan lulus dalam ujian kali ini seperti mana calon-calon lain yang telah berjaya dengan bantuan rujukan ini.

Akhir sekali, semoga berjaya dengan jayanya dan ingatlah, jangan sesekali putus asa tau. Hangpa pasti boleh punyalah.

Contoh Soalan Ujian Psikometrik Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi) Gred N19 Pulau Pinang

Contoh Soalan Ujian Psikometrik Pembantu Tadbir Pulau Pinang. Tidak lama lagi akan berlangsungnya sesi ujian psikometrik bagi jawatan pembantu tadbir ( Perkeranian/Operasi) bagi negeri Pulau Pinang.

Ramai calon yang akan mengambil ujian ini dan jika anda salah seorang darinya, kami ucapkan tahniah kerana berjaya sampai ke tahap ini. Ujian psikometrik ini sangat penting kerana ia merupakan ujian untuk menilai calon yang layak sebelum ke sesi temuduga.

Semakan Kelayakan ke Ujian Psikometrik Pembantu Tadbir n19 Pulau Pinang

Sebelum itu, Bagi anda yang belum buat semakan sama ada anda layak atau tidak mengambil ujian psikometrik ini.

Ujian Psikometrik Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi) Gred N19 Pulau Pinang

Anda boleh buat semakan melalui pautan ini – Ujian Psikometrik Semakan.

Info Jawatan Pembantu Tadbir ( Perkeranian/Operasi) Pulau Pinang.

Sekiranya anda berumur 18 tahun dan keatas, anda layak untuk memohon jawatan ini. Berikut kami kongsikan tugas-tugas perkeranian/operasi Pembantu Tadbir Pulau Pinang.

Menjalankan tugas-tugas perkeranian selaras dengan fungsi tugas Jabatan/Bahagian yang berkenaan seperti tugas-tugas penyelenggaraan fail/dokumen, pengiraan, penyediaan laporan bulanan, statistik serta penyediaan.

Nama Majikan : Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Pulau Pinang)
Tarikh Peperiksaan : 10 Disember 2018

Contoh Soalan Ujian Psikometrik Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi) Gred N19 Pulau Pinang

1. Dalam sebuah acara atau aktiviti, anda biasanya berbual dengan :

A. Ramai orang termasuk orang yang belum dikenali.
B. Segelintir orang yang sudah dikenali sahaja.

2. Di antara perkara yang kurang diterima ialah

A. Hidup tanpa arah tuju
B. Hidup seperti biasa

3. Anda lebih menumpukan pada orang yang

A. Waras fikiran (sensible)
B. Imaginatif

4. Anda lebih memberi perhatian kepada hal-ehwal yang

A. Memberi keyakinan
B. Memberi perasaan terharu

5. Anda lebih menggemari acara yang dimulakan dengan

A. Masa yang tepat
B. Secara santai

6. Semasa membuat penilaian, anda biasanya terpengaruh oleh

A. Undang-undang berbanding kondisi
B. Kondisi berbanding dengan undang-undang

7. Penulis sepatutnya menghasilkan artikel berdasarkan

A. Fakta dan isi yang benar
B. Analogi dan imaginasi rekaan

8. Dalam kelompok sosial anda, maklumat yang anda terima biasanya

A. Terima maklumat awal
B. Terima maklumat akhir

9. Fakta yang anda baca, terima dan dengar

A. Fakta yang benar
B. Fakta yang salah

10. Anda lebih gemar jika dikelaskan sebagai individu yang

A. Sabar
B. Mesra

 

Ramai Calon dapatkan Rujukan Ujian Psikometrik Ini Untuk Berjaya !

Sebelum ini, kami pernah kongsikan rujukan ini kepada calon-calon ujian psikometrik. Ramai yang dah memiliki rujukan ini dan berpuas hati dengan kandungannya.

Rujukan ini mempunyai beberapa info penting bagi calon ujian ini. Anda perlu dapatkan rujukan ini untuk membantu anda berjaya seperti calon-calon lain.

Isi Kandungan Rujukan Ujian Psikometrik

  1. tip jawab soalan
  2. contoh soalan
  3. cara jawab soalan supaya tak tersasar
  4. perangkap-perangkap PSIKOMETRIK
  5. Apa yang bakal menggagalkan PSIKOMETRIK anda

Dapatkan segera sebelum tawaran ini ditutup

Bagi yang berminat, dapatkan di – Rujukan Ujian Psikometrik Terkini.

Akhir sekali, kami doakan anda berjaya dalam ujian psikometrik nanti. Ingat ! Selagi ada masa, anda perlu buat ulang kaji bagi menguatkan keyakinan diri anda. Ujian ini bukan main-main.

Anda impikan masa depan yang indah, dan ini masa untuk anda buktikan yang anda mampu berjaya !
Kami harap anda berjaya.

Jangan buat lecey ! hehehe

Contoh Soalan dan Jawapan Ujian Psikometrik Pembantu Awam H11 Pulau Pinang

Contoh Soalan dan Jawapan Ujian Psikometrik Pembantu Awam H11 Pulau Pinang. Adakah anda dipanggil untuk ujian psikometrik pembantu awam negeri Pulau pinang nanti ? kalau Ya, Tahniah kami ucapkan kepada anda. Bukan mudah nak layak ke sesi psikometrik ini tau. Jadi, kami kongsikan dengan anda contoh soalan ujian psikometrik pembantu awam pulau pinang ini di bawah. Jom baca sampai habis.

Ujian Psikometrik Pembantu Awam H11 Pulau Pinang

Ujian yang paling terkini setakat hari ini( 3/10/2018) adalah pada 11.10.2018 nanti. Ia berdasarkan tarikh yang telah dikeluarkan oleh pihak SPA. Bagi anda yang belum buat semakan, anda boleh buat demikian melalui pautan di bawah ini.

sila layari laman web ini : Semakan Pembantu Awam Penang

Bidang Tugas Pembantu Awam

Berdasarkan maklumat yang kami peroleh dari SPA, bidang tugas untuk jawatan pembantu awam adalah seperti berikut :

1. Menjalankan tugas-tugas am bersifat hands-on yang memerlukan keupayaan fizikal di dalam dan luar bangunan pejabat dan tugas-tugas berkaitan sokongan teknikal ke atas peralatan dan ruang kerja.

2. Menjalankan tugas penyelamat (lifeguard) di kawasan kolam renang.

3. Menjalankan tugas pemanduan enjin sangkut/motobot.

4. Melaksanakan tugas-tugas lain yang diarahkan oleh ketua jabatan.

Kami harap anda faham tugas-tugas ini. Sekarang kita cuba jawab contoh soalan ujian psikometrik ini pula.

Contoh Soalan 

1. Dalam sebuah acara atau aktiviti, anda biasanya berbual dengan :

A. Ramai orang termasuk orang yang belum dikenali.
B. Segelintir orang yang sudah dikenali sahaja.

2. Di antara perkara yang kurang diterima ialah

A. Hidup tanpa arah tuju
B. Hidup seperti biasa

3. Anda lebih menumpukan pada orang yang

A. Waras fikiran (sensible)
B. Imaginatif

4. Semasa membuat penilaian, anda biasanya terpengaruh oleh

A. Undang-undang berbanding kondisi
B. Kondisi berbanding dengan undang-undang

5. Anda lebih memberi perhatian kepada hal-ehwal yang

A. Memberi keyakinan
B. Memberi perasaan terharu

6. Anda lebih menggemari acara yang dimulakan dengan

A. Masa yang tepat
B. Secara santai

7. Dalam kelompok sosial anda, maklumat yang anda terima biasanya

A. Terima maklumat awal
B. Terima maklumat akhir

8. Fakta yang anda baca, terima dan dengar

A. Fakta yang benar
B. Fakta yang salah

9. Penulis sepatutnya menghasilkan artikel berdasarkan

A. Fakta dan isi yang benar
B. Analogi dan imaginasi rekaan

10. Anda lebih gemar jika dikelaskan sebagai individu yang

A. Sabar
B. Mesra

11. Anda membuat keputusan dengan

A. Moral
B. Logik

12. Apabila bergaul dengan orang ramai

A. Anda memberi salam dahulu
B. Menunggu orang memberi salam

Kami yakin anda akan setuju jika kami katakan yang 12 soalan ini tidak cukup untuk hadapi ujian psikomterik ini nanti. Jadi kami sediakan rujukan tambahan kepada anda yang nak tambah ilmu berkaitan ujian psikometrik ini.

Panduan ini meliputi contoh soalan ujian psikometrik, teknik jawab soalan , perangkap-perangkap ujian psikometrik dan beberapa keperluan calon ujian ini.

Ingat, rujukan ini tak ada diluar sana.

terus sahaja dapatkan di sini : Download Rujukan Ujian Psikometrik.

Anda boleh akses ke rujukan tersebut setelah anda buat pembayaran ya.

Akhir sekali, kami doakan anda berjaya dalam ujian psikometrik pembantu awam bagi negeri pulau pinang ini. Kami tau hangpa boleh buat punyalah. Semoga Berjaya !

Contoh Soalan Ujian Psikometrik Pembantu Veterinar G19 [ Pulau Pinang ]

Contoh Soalan Ujian Psikometrik Pembantu Veterinar G19 [ Pulau Pinang ]. Anda akan ambil ujian psikometrik pembantu veterinar negeri Pulau Pinang tidak lama lagi? Tahniah kami ucapkan kepada anda kerana dipilih untuk menghadiri sesi tersebut. Panduan ini untuk calon ujian psikometrik bagi negeri pulau pinang.

Tarikh Ujian : 13 September 2018

Semakan Calon

Bagi anda yang masih belum buat semakan, pastikan anda buat semakan segera melalui pautan dibawah.

Contoh Soalan Ujian Psikometrik Pembantu Veterinar G19 [ Pulau Pinang ]

SEMAKAN UJIAN PSIKOMETRIK BAGI PENGAMBILAN KE JAWATAN
PEMBANTU VATERINAR GRED G19 DI PEJABAT SETIAUSAHA KERAJAAN NEGERI PULAU PINANG

Sila layari pautan : http://bit.ly/2oZpoZF

Setakat ini, bagaimana dengan persediaan anda?

berjalan dengan baik atau anda masih keliru lagi?

kalau begitu, jomlah kita buat soalan ujian psikometrik ini sebagai persediaan untuk ujian nanti.

CONTOH SOALAN UJIAN PSIKOMETRIK PEMBANTU VETERINAR

Koleksi soalan-soalan ini adalah soalan contoh sahaja, bukan soalan sebenar atau pun soalan bocor. tetapi ia tidak lari dari konsep asal ujian psikometrik yang dijalankan. 

1. Di antara perkara yang kurang diterima ialah

A. Hidup tanpa arah tuju
B. Hidup seperti biasa

2. Dalam sebuah acara atau aktiviti, anda biasanya berbual dengan :

A. Ramai orang termasuk orang yang belum dikenali.
B. Segelintir orang yang sudah dikenali sahaja.

3. Anda lebih menumpukan pada orang yang

A. Waras fikiran (sensible)
B. Imaginatif

4. Anda lebih memberi perhatian kepada hal-ehwal yang

A. Memberi keyakinan
B. Memberi perasaan terharu

5. Semasa membuat penilaian, anda biasanya terpengaruh oleh

A. Undang-undang berbanding kondisi
B. Kondisi berbanding dengan undang-undang

Macam mana sekarang?

Sudah ada keyakinan untuk ambil ujian ini nanti?
kalau macam tu, jom baca selanjutnya dibawah.

NAK CONTOH SOALAN UJIAN PSIKOMETRIK?

Anda nak berjaya dalam ujian psikometrik pembantu veterinar g19 ini ? anda memerlukan soalan-soalan tambahan bagi memudahkan anda menjawab soalan dalam peperiksaan itu nanti.

Contoh soalan ini sangat membantu calon. Sifirnya mudah, apabila anda banyak buat soalan, anda akan yakin dengan diri anda sendiri. selepas itu, anda akan mudah untuk menjawab soalan yang ada dalam ujian tersebut.

anda nak berjaya?

dapatkan contoh soalan dan panduan psikometrik ini.

Contoh Soalan Ujian Psikometrik Pembantu Veterinar G19 [ Pulau Pinang ]

sila layari pautan ini : http://infotambahan.com/psikometrik/44522

Rujukan ini ditulis oleh Tim Infokerjaya yang telah berjaya bantu calon-calon ujian psikometrik SPA. Selain itu mereka juga telah berjaya membantu calon temuduga SPA sejak 2008 lagi. Memang mereka sangat dipercayai dalam kalangan calon sebelum ini.

Jadi, kalau anda berminat. boleh dapatkan di pautan di atas. IA TERHAD , Siapa cepat, dia dapat !

Akhir sekali, kami berdoa agar anda berjaya dalam ujian psikometrik pembantu veterinar ini. Kami juga berharap, contoh soalan yang kami kongsikan ini membantu anda dalam ujian itu nanti. Teruskan usaha anda sehingga hari ujian berlangsung. Semoga Berjaya !

Pengalaman Menghadiri Peperiksaan MPSP Pulau Pinang

Pengalaman Menghadiri Peperiksaan MPSP Pulau Pinang. Memandangkan sekarang ini ramai calon yang akan menghadiri sesi exam mpsp tak lama lagi. suka pula saya nak kongsikan sedikit pengalaman menghantar adik saya menghadiri dan mengambil peperiksaan yang dianjurkan oleh Majlis Perbandaran Seberang Perai pada tahun lepas.

YA !
Masih baru dan mungkin boleh dikatakan versi terkini sebagai ‘ubat’ kepada calon yang nak ambil exam pada 25 julai 2018 nanti.

Pengalaman Menghadiri Peperiksaan MPSP Pulau Pinang

Bagaimana perasaan anda sekarang ?

takutkah anda ?

hehehe
lumrah kehidupan bila kita nak sangat akan sesuatu, maka kita akan rasa gugup dan takut untuk kehilangan dia.

Begitu juga dengan adik saya,
Dia pun seperti anda, gugup !

Takut.

Gabra ! **orang penang kata ..

semuanya ada…
tapi dia masih cool untuk hadir ke sesi peperiksaan mpsp tersebut.

Ini saya kongsikan pengalaman kami di sana.

Sewaktu kami sampai ke lokasi peperiksaan di Dewan Kompleks Sukan MPSP , dekat sahaja dengan Dewan Millenium tengah berlangsung satu sesi peperiksaan.

rasanya calon yang sama untuk jawatan yang adik saya pohon.

Ramai tak ?

Ramai gila !
kadang-kadang saya terfikir, boleh ka adik saya dapat jawatan ini.

sebab itu, saya ada bagitahu contoh soalan exam mpsp supaya anda sempat baca dan ulang kaji sebelum peperiksaan itu.

Suasana di luar memang meriah dengan kehadiran ibu bapa yang menghantar anak-anak mereka untuk ambil peperiksaan ini. seronok kan tengok mak ayah tunggu dan beri sokongan moral kepada anak-anak mereka.

Jadi jika anda nak hadir peperiksaan mpsp itu nanti, jangan risau ! bukan anda seorang yang akan hadir! malah ratusan orang akan hadir.

jadi buat yang terbaik dan saya doakan anda berjaya.

Oh ya, soalan exam mpsp ni susah ker ?

Kalau peperiksaan jawatan undang-undang, adik saya cakap soalannya tidak susah. cuma masa tak cukup untuk jawap soalan yang diberikan sahaja.

itu alasan adik saya.
tapi anda jangan jadi macam dia.

pastikan anda jawab soalan yang diberikan dengan baik dan sempurna.
Insyaallah selepas itu, pasti anda dapat jawatan yang anda pohon tersebut.

Kalau anda nak rujukan tambahan, anda boleh dapatkan di bawah ini.

rujukan exam mpsp

Untuk jawatan pegawai tadbir N41 sahaja !
Tawaran terhad !

siapa cepat , dia akan dapat !

Semoga perkongsian saya ini membantu anda untuk berjaya dalam peperiksaan anda. Pengalaman yang  saya kongsi ini tidaklah seberapa, tapi saya yakin ia membantu anda untuk rasa tenang sikit bila memikirkan suasana ketika hari kejadian.

senyum selalu dan teruskan ulang kaji sehingga hari peperiksaan.
Semoga berjaya !