Deskripsi Tugas dan Jumlah Gaji Penerbit Rancangan B41

Deskripsi Tugas dan Jumlah Gaji Penerbit Rancangan B41. Jika anda merupakan salah seorang calon temuduga penerbit rancangan B41, anda boleh dapatkan contoh soalan temuduga B41 yang pernah kami kongsikan sebelum ini. Kami harap ia akan membantu anda dalam temuduga nanti.

Bagi anda yang mungkin nak tahu apa tugas penerbit rancangan ini, anda boleh sambung baca sehingga habis tau.

Secara keseluruhannya Jawatan penerbit rancangan ini dibahagikan kepada beberapa bahagian mengikut gred-grednya. antara gred yang ada adalah B19, B21, B25, B29/B30, B31, B37, B41, B43, B47, B51 , B53.

Deskripsi Tugas dan Jumlah Gaji Penerbit Rancangan B41

Jumlah gaji juga berbeza mengikut gred-gred ini.

Bagi gred 41 jumlah gaji yang anda bakal terima adalah gaji permulaan bernilai RM2,095.00. kadar kenaikkan gaji tahunan pula sebanyak Rm 225.00 .

Tugas PENERBIT RANCANGAN B41 

Tugas penerbit rancangan adalah

1. Bertanggungjawab dan mempunyai kemampuan berkomunikasi dengan jelas dan lancar, menerbit rancangan kategori berat dalam bentuk rencana, dokumentari, majalah dan hiburan. 

2. Berkebolehan menguasai Bahasa Malaysia dan berkemampuan membuat analisis perkembangan semasa tanah air dalam bidang ekonomi, politik, sosial dan juga antarabangsa.

Apabila anda diterima untuk jawatan ini, pastikan anda melakukan tugas sebaik mungkin dan beramanah. Pastikan anda menjadi pegawai yang berintegriti tinggi di dalam pasukan tersebut.

Panduan Temuduga Penerbit Rancangan 

Jika anda calon temuduga penerbit rancangan, anda boleh ambil peluang untuk dapatkan rujukan temuduga yang sangat berguna untuk anda. Pertamanya adalah kerana anda akan dibekalkan dengan maklumat temuduga termasuk soalan-soalan yang ditanya setiap kali sesi temuduga.

Yang entingnya, ia ditulis oleh orang yang berpengalaman menjadi panel temuduga. Jadi beliau tahu apa kelemahan yang calon patut atasi ketika temuduga penerbit rancangan.

Anda berminat ?

dapatkan di sini – Panduan temuduga .
** klik untuk ke laman seterusnya .

Akhir sekali, apa jua pekerjaan yang kita lakukan, kita kena ikhlas dalam melakukannya. semoga perkongsian yang kami berikan ini mengenai tugas dan jumlah gaji penerbit rancangan ini akan memudahkan urusan anda selepas ini.

Kami doakan anda berjaya !

Contoh Soalan Temuduga Penolong Pegawai Veterinar G29

Contoh Soalan Temuduga Penolong Pegawai Veterinar. Assalamualaikum, adakah anda di panggil untuk sesi temuduga penolong pegawai veterinar G29 ? Kalau ya, tahniah kami ucapkan dekat anda, bukan mudah untuk berjaya sehingga tahap ini. Sekarang ini ratusan calon telah anda atasi, kini anda perlukan persediaan yang lengkap bagi menghadapi sesi temuduga pula nanti.

Tarikh temuduga terkini akan berlangsung pada 16 Ogos  2018 – 07 September 2018. Anda boleh buat semakan kelayakkan menghadiri temuduga di sini .

Contoh Soalan Temuduga Penolong Pegawai Veterinar G29

Bidang Tugas Penolong Pegawai Veterinar G29

Sebagai calon, anda perlu tahu tugas-tugas yang jawatan PPV ni. Salah satu soalan yang akan ditanya ketika sesi temuduga adalah berkaitan dengan tugas-tugas ini.

1. Bertanggungjawab mengurus dan mentadbir Pejabat Perkhidmatan Veterinar Daerah, mengurus Pusat Kuarantin Haiwan, mengurus Abattoir Jabatan, mengurus Pusat Perkhidmatan Industri Tenusu (PPIT) dan Kawasan Tumpuan Sasaran Integrasi Ternakan dengan perladangan.

2. Bertanggungjawab mengemaskini data-data dalam sistem maklumat berkomputer, mengendalikan rekod-rekod ternakan berkaitan bantuan Jabatan, menjalankan program pembangunan dan pemantauan industri ternakan serta menjalankan program pengembangan veterinar dan khidmat nasihat serta rundingcara berkaitan veterinar kepada pelanggan Jabatan.

3. Bertanggungjawab menolong Pegawai Veterinar menjalankan survelen kawalan penyakit ternakan, merawat ternakan haiwan yang memerlukan dan penyelidikan haiwan. program pembiakbakaan ternakan dan bertanggungjawab menjalankan program pelalian penyakit ternakan, pensampelan untuk kajian penyakit serta membantu Pegawai


** tips untuk calon, tolong hafal dan hadamkan ketiga-tiga tugasan ini ya. Kalau tak anda dah rugi markah temuduga anda.

Contoh Soalan Penolong Pegawai Veterinar G29 

Kami kongsikan soalan-soalan yang selalu ditanya dalam setiap sesi temuduga kerja kerajaan dengan anda. Sebagai calon, benda ini sangat penting dan anda sangat perlukannya.

1. Sila perkenalkan diri anda.

2. Kenapa anda memilih jawatan ini.

3. Kenapa anda berhenti kerja di tempat lama.

4. Bagaimana kerja anda sebelum ini dapat membantu anda untuk melaksanakan tugas penolong pegawai veterinar ini.

5. Isu semasa berkaitan kerajaan.

6. Soalan berdasarkan situasi.

anda dibekalkan dengan situasi kemudian anda di minta mengulas mengenai situasi tersebut mengikut skop anda sebagai penolong pegawai veterinar G29.

Soalan-soalan ini sangat tricky , kalau salah jawab anda mungkin akan ditolak markah.

Jadi kena hati-hati. anda kena letak diri anda sebagai pegawai kerajaan untuk memudahkan anda menjawab soalan-soalan tersebut.

PANDUAN TEMUDUGA PENOLONG PEGAWAI VETERINAR G29.

Anda rasa anda kurang bahan untuk membuat study bagi jawatan pegawai veterinar ni? bagi calon yang nak panduan temuduga g29 ini. anda boleh dapatkan panduan di bawah ini sebagai alat sokongan untuk memudahkan anda berjaya dalam sesi temuduga itu nanti.

Panduan ini ditulis oleh Pn Jud Jamil. Beliau merupakan pegawai yang terlibat secara langsung dalam proses temuduga jawatan kosong serta kerap menjadi panel temuduga.

Dari pengalaman beliau tersebut, beliau menulis panduan ini sebagai bantuan kepada calon untuk lulus dalam sesi temuduga mereka. Ramai dah yang berjaya hasil dari bantuan Pn Jud Jamil ini.

Anda tak mahu berjaya seperti mereka?
kalau anda nak berjaya, boleh dapatkan panduan tersebut di sini – Panduan dan contoh soalan temuduga .

Anda akan dibekalkan 155 soalan tambahan berkaitan temuduga supaya anda lebih bersedia dan lebih yakin. Anda juga akan dapat bonus template resume yang cantik untuk anda gunakan dalam sesi temuduga nanti. Jimat masa anda sebab tak perlu design sendiri kan.

Akhir sekali, Kami doakan anda berjaya dalam sesi temuduga itu nanti, kami harap perkongsian kami mengenai contoh soalan temuduga penolong pegawai veterinar g29 ini membantu anda membuat ulang kaji sebelum anda menghadiri sesi temuduga tersebut.

Semoga berjaya !

Deskripsi Tugas dan Jumlah Gaji Pegawai Dietetik U41

Deskripsi Tugas dan Jumlah Gaji Pegawai Dietetik U41. Tak lama lagi ada sesi temuduga untuk jawatan ‘ Pegawai Dietetik U41 ‘ ini akan berlangsung. anda sudah bersedia untuk hadirkan diri ke sesi temuduga itu nanti? kalau ya, tahniah kami ucapkan. kalau belum, anda kena bersedia dari sekarang.

Kami dah kongsikan dengan anda mengenai contoh soalan temuduga pegawai dietetik u41 sebelum ini. jika anda akan hadir temuduga, anda boleh buat ulang kaji di sana.

Deskripsi Tugas dan Jumlah Gaji Pegawai Dietetik U41



Salah satu soalan yang mungkin ditanya adalah deskripsi tugas jawatan tersebut. Bagaimana anda akan adaptasi tugas tersebut ketika berhadapan situasi-situasi sukar.

Soalan sebegini, ramai calon anggap mudah. tetapi ramai yang akan gagal menjawabnya.

DESKRIPSI TUGAS :  


1. Perkhidmatan Dietetik Klinikal

Melaksanakan langkah-langkah dalam nutrition care process seperti nutritional prescription, nutrition monitoring and evaluation bagi setiap pesakit dalam atau pesakit luar yang dirujuk oleh doktor untuk mencapai tahap kesihatan yang optima.

2. Perkhidmatan Dietetik Komuniti

Menyumbang kepada program/aktiviti dalam perkhidmatan promosi kesihatan dan pencegahan penyakit kepada hospital, klinik-klinik kesihatan, organisasi dan media massa.

3. Penyediaan Perkhidmatan Makanan

Menyelia operasi penyediaan makanan untuk memastikan diet normal, diet teraputik atau tube feeding yang disediakan untuk pesakit adalah betul, mengikut preskripsi dan menepati tahap kualiti perawatan.

4. Latihan

Memberi latihan mengenai penyediaan diet-diet kepada Tukang Masak, Penyelia Asrama dan Penolong Pegawai Penyediaan Makanan.

5. Memberi perkhidmatan pemakanan/diet di hospital-hospital dan klinik-klinik kesihatan.

JUMLAH GAJI PEGAWAI DIETETIK U41.

Sekali tengok memang nampak sedap.
fuhhh.

rugi kalau tak ambil peluang untuk berjaya ni.

berikut merupakan gaji yang bakal anda terima.

Gaji Minimum
→RM2,429.00

Gaji Maksimum
→RM9,656.00

Kadar Kenaikan Gadi Tahunan
→RM225.00

Kami doakan anda berjaya dalam proses temuduga nanti. Usahalah sebaik mungkin, Insyaallah anda pasti akan berjaya. 


10 Contoh Soalan Temuduga Penerbit Rancangan B41

Contoh Soalan Temuduga Penerbit Rancangan B41. Assalamualaikum, adakah anda dipanggil untuk sesi temuduga ‘ Penerbit Rancangan B41 ‘? Kalau Ya, Tahniah kami ucapkan kepada anda kerana berjaya sampai ke tahap ini. Sekarang ini, calon kena buat sedikit ulang kaji mengenai soalan-soalan yang bakal dihadapi ketika sesi temuduga nanti.

Semakan

Bagi anda yang belum buat semakan,
anda boleh buat semakan di sini – http://bit.ly/2PGIlfJ

10 Contoh Soalan Temuduga Penerbit Rancangan B41

Anda takut nak hadapi sesi temuduga nanti? Jangan risau, kami pun alami perkara yang sama ketika dipanggil ke sesi temuduga tempoh hari. tugas kita sekarang adalah cuba bersedia sebaik mungkin sama ada membaca nota ringkas jawatan atau jawab soalan temuduga yang kami akan kongsikan dibawah ini.

Dengan cara ini,
Kita akan dapat atasi rasa takut dan gemuruh tersebut.

Skop Tugas Penerbit Rancangan B41 

Seperti jawatan-jawatan lain, Penerbit rancangan b41 mempunyai skop tugas tersendiri, calon perlu faham dan hadamkan skop tugas ini. Mungkin akan jadi satu soalan ketika sesi temuduga nanti.

Bertanggungjawab dan mempunyai kemampuan berkomunikasi dengan jelas dan lancar, menerbit rancangan kategori berat dalam bentuk rencana, dokumentari, majalah dan hiburan. Berkebolehan menguasai Bahasa Malaysia dan berkemampuan membuat analisis perkembangan semasa tanah air dalam bidang ekonomi, politik, sosial dan juga antarabangsa.

Contoh Soalan.

Atas permintaan ramai calon yang bertanya mengenai contoh soalan temuduga penerbit rancangan B41, kami kongsikan dengan anda soalan-soalan yang BIASA dan RARE pernah di tanya kepada calon-calon temuduga.

1. Anda di minta untuk membaca dua petikan berita

2. Anda diberi pilihan sama ada untuk memilih jenis penyampaian yang diinginkan.

Selepas itu anda kena demonstrasikan penyampaian berdasarkan apa yang anda pilih.

3. Perkara apa yang menjadikan anda ketua yang hebat ?

4. Apa yang anda rasa boleh menaikkan semula nama RTM?

5. Kenapa anda rasa orang nak tengok CNN

6. Kenapa memilih jawatan ini.

7. Apa tugas Penerbit rancangan yang anda tahu.

8. Isu semasa kenegaraan

9. Pengalaman di tempat kerja sekarang.

10. Bagaimana anda akan handle situasi-situasi tertentu jika anda berhadapan dengannya. * ini soalan umum, anda boleh goreng sahaja tapi pasti ia masuk akal !

Panduan Temuduga Penerbit rancangan B41

Berdasarkan pemerhatian kami, untuk berjaya dalam temuduga penerbit rancangan b41 ini anda perlu fokus kepada 3 perkara.

1. Resume

Resume mesti lengkap, gambar mesti cantik dan mengikut saiz yang betul.
Gunakan format yang betul.

Ramai calon GAGAL sebab kesalahan resume yang mereka hantar.
ada maklumat yang tak cukup lah dan pelbagai masalah lain.

jadi, anda kena buat resume yang lengkap dan mudah dibaca oleh juri penemuduga itu nanti.

anda mahu template resume percuma ?
boleh dapatkan di sini – Resume percuma dan mudah .

2. Pakaian.

Berpakaian formal dan kemas.
elakkan dari berpakaian seperti pergi pasar malam atau shopping complex ya.

anda kena bagi keyakinan kepada juri temuduga,
kalau anda berpakaian selekeh,
pasti mereka boleh gagalkan anda terus tanpa perlu melihat kepada rekod anda.

3. Jawab soalan temuduga dengan baik, JANGAN TIPU !

kami dah kongsikan dengan anda contoh soalan penerbit rancangan b41 di atas. anda perlu bijak susun ayat untuk memudahkan anda menjawab soalan ketika sesi temuduga nanti.

Jawab dengan tenang dan berilmu.

JANGAN TIPU!

Juri penemuduga tahu anda tipu mereka atau tidak.
kalau tak tahu, cakap terus terang yang anda tak tahu.

mereka lebih senang jika anda bersifat demikian.

Jangan layan mitos ‘ aku goreng ja apa yang dia tanya tu ‘
kalau anda buat juga, kemungkinan anda dalam bahaya.

Panduan Temuduga Penerbit rancangan B41

Selain dari contoh soalan, anda juga perlu mengetahui beberapa soalan rare yang ditanya kepada calon. Disebabkan ada inisiatif orang tertentu yang ingin membantu calon, mereka telah mengumpul 250 soalan temuduga yang pernah ditanya kepada calon.

dari 250 ini berkemungkinan anda akan dapat soalan yang lebih kurang sama. Anda hanya perlu sesuaikan dengan tugas anda sebagai penerbit rancangan b41 sahaja. selepas itu, insyaallah jawatan itu menjadi milik anda.

Panduan ini bersifat umum dan sesuai untuk mana-mana jawatan yang anda pohon. Dan yang pasti anda boleh guna untuk temuduga penerbit rancangan itu nanti.

Panduan ini terhad sangat,
jadi anda perlu cepat dapatkannya.

Ramai calon yang nak kan panduan ini kerana ia dikeluarkan oleh Tim Infokerjaya.
Mereka inilah yang telah banyak membantu calon sebelum ini berjaya dalam sesi temuduga mereka.

15,000 calon telah dibantu setakat ini dan mereka berjaya dalam temuduga tersebut. Kini, kami mahu anda seperti mereka. berjaya dalam temuduga penerbit rancangan nanti.

Akhir sekali kami doakan anda berjaya dalam sesi temuduga tersebut. kami hanya mampu tolong anda setakat ini sahaja, selebihnya kami harap anda usaha dengan kuat dan lebih. Nanti dah selesai temuduga baru fikir nak rehat ke apa ya. kerana ini demi masa hadapan anda.

Semoga contoh soalan temuduga penerbit rancangan b41 ini membantu anda berjaya dalam temuduga itu nanti. teruskan usaha sehingga anda berjaya. Pasti anda akan membanggakan keluarga anda.

Contoh Soalan Temuduga Pegawai Dietetik U41

Contoh Soalan Temuduga Pegawai Dietetik U41. Anda dipanggil ke sesi temuduga pegawai dietetik U41 ? Kalau Ya, kami dari team temudugasa8i mengucapkan tahniah kepada anda kerana berjaya layak ke tahap ini. Bukan mudah untuk mendapat panggilan temuduga. Nak lepas dari ribuan calon sehingga sampai ke tahap ini.

Calon temuduga Pegawai Dietetik U41 yang mahu dapatkan rujukan, panduan dan contoh soalan temuduga nanti, anda mungkin boleh ambil kesempatan ini untuk mendapatkan contoh soalan temuduga yang akan kami kongsikan.

Contoh Soalan Temuduga Pegawai Dietetik U41

PANDUAN DAN CONTOH SOALAN TEMUDUGA PEGAWAI DIETETIK U41

Atas permintaan calon temudua ini, kami kongsikan dengan anda pakej rujukan temuduga sebagai persediaan khas kepada anda.

Rujukan ini mengandungi contoh soalan temuduga dan juga perkara-perkara penting yang perlu anda lakukan sebelum menghadiri temuduga.

Anda boleh dapatkan panduan tersebut sebagai rujukan anda untuk sesi temuduga nanti.

Berminat , dapatkan dari pautan dibawah.

Anda Sudah Semak Kelayakkan Temuduga anda ?

Tarikh Temu Duga yang ditetapkan oleh Spa untuk jawatan pegawai dietetik adalah pada 10 Ogos 2018 sehingga 31 Ogos 2018. Calon mungkin mendapat tarikh yang berbeza. Pastikan anda membuat semakan status anda di pautan di bawah

– > http://bit.ly/2PAexl2

Contoh Soalan

Mesti ramai yang risau bagaimana bentuk soalan yang akan ditanya didalam sesi temuduga nanti. Kami kongsikan dengan anda bagi membantu anda mengatasi rasa risau anda. Seperti kebanyakkan temuduga, sesi pegawai dietetik U41 ini juga mempunyai beberapa perkara yang perlu dititik beratkan.

Antaranya adalah etika berpakaian, Resume yang lengkap dan berupaya menjawab soalan temuduga dengan baik dan padat.

Jom kami kongsi soalan temuduga pegawai dietetik u41 dengan anda.

1. Perkenalkan diri .

2. Kenapa pilih jawatan ini.

3. Soalan berkaitan jawatan yang anda sedang kerja sekarang.

4. Isu Semasa dan Isu popular dalam kalangan pegawai dietetik cth : complimentary medicine (tcm ) dan lain-lain.

5. Soalan KBKK atau soalan situasi.

anda dihantar bertugas di satu kawasan, tetapi tiada seorang pun dietitian di sana. apa yang harus anda lakukan. “

anda boleh cuba soalan lain.

kalau anda ditugaskan di luar kawasan, mampukah anda melakukannya ” .

Tak susah pun, cumanya anda kena banyak membaca dan anda faham tugas yang anda lakukan dan akan dilakukan. Insyaallah, bagilah soalan apa pun, anda mesti boleh jawab.

Penolong pegawai dietetik u41

BUAT PEMBELIAN SEGERA

Rujukan ‘Sulit’ Lulus Temuduga yang kami kongsikan ini penting untuk calon temuduga pegawai dietetik. Jumlah rujukan juga terhad. Hanya yang cepat buat pembelian sahaja yang akan dapat rujukan ini.

Rujukan ini ditulis oleh Tim Infokerjaya, mereka telah membantu puluhan ribu calon temuduga kerja untuk lulus dengan cemerlang dalam sesi tersebut. Jika anda tak ambil peluang ini, kami bimbang anda terlepas peluang keemasan untuk berjaya dalam temuduga pegawai dietetik u41 kali ini.

Nak beli, terus klik pautan ini – http://infotambahan.com/temuduga/44522

Akhir sekali kami doakan anda berjaya dalam temuduga ini. kami juga berharap contoh soalan temuduga pegawai dietetik u41 ini membantu anda dalam sesi temuduga anda nanti. Jika ada

Contoh Soalan Temuduga Pegawai Dietetik U41

Contoh Soalan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29

Contoh Soalan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29. Setelah sekian lama, peperiksaan ini tidak di tawarkan oleh pihak Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Akhirnya, mereka kembali menawarkan jawatan penolong pegawai tadbir N29 ini kepada rakyat Malaysia. Anda di panggil untuk mengambil peperiksaan online N29 ini nanti (15 Ogos) ?

Kalau ya, Tahniah kami ucapkan kepada anda kerana berjaya melepasi halangan sehingga layak menduduki peperiksaan ini. Kami seronok bila calon kata mereka akan menduduki peperiksaan online penolong pegawai tadbir n29 dalam masa terdekat.

Contoh Soalan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29

RUJUKAN EXAM ONLINE N29

Calon exam online penolong pegawai tadbir n29 yang mencari rujukan dan nota ringkas serta contoh soalan, boleh dapatkan melalui pautan di bawah. Anda hanya perlu klik link dibawah dan ia akan bawa anda ke laman rujukan tersebut.

Contoh Soalan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29

DAPATKAN DI SINI  >> Rujukan Soalan exam online Penolong Pegawai Tadbir N29 <<

CONTOH SOALAN 

Hari ini , kami kongsikan dengan anda mengenai contoh soalan-soalan N29 untuk jawatan penolong pegawai tadbir ini dengan anda. Baca dan cuba jawab sebagai persediaan untuk peperiksaan ini esok.

Secara umumnya, peperiksaan online ini mempunyai 2 bahagian utama.

Bahagian ASoalan berkisar mengenai Pengetahuan Am
Bahagian BSoalan Daya Penyelesaian Masalah Matematik.

Pecahan soalan exam online dibahagikan kepada beberapa subtopik atau bahagian. Jadi anda perlu menjawabnya satu per satu dari setiap bahagian.

Soalan Pengetahuan Berkaitan Bidang Kerja

1. Pejabat cawangan Kerajaan Sarawak terletak di ………

A. Jalan Betik
B. Jalan Cik
C. Jalan Jambu
D. Jalan Miri

Contoh Soalan Pengetahuan Am

1. Organisasi pembentukan dasar negara yang tertinggi adalah ……

A. Majlis Dasar Negara
B. Kabinet
C. Majlis Tertinggi Negara
D. Yang DiPertuan Agong

Soalan Berkaitan Dasar-Dasar Kerajaan

1. Dasar Pelajaran Kebangsaan yang termaktub dalam Akta Pelajaran 1961 adalah
berteraskan kepada Penyata Razak 1956 dan Penyata Rahman Talib 1960
yang menumpukan aspek-aspek berkaitan perpaduan negara. Sila pilih
penyataan yang PALING TEPAT menggambarkan Dasar Pelajaran
Kebangsaan

A. Sekolah-sekolah vernakular terpisah antara satu sama lain mengikut
kedudukan geografi dan taburan penduduk.

B. Mewujudkan sistem pendidikan yang bersifat demokrasi dari segi peluang
dan kualiti menerusi pengagihan peruntukan yang adil serta kurikulum
dan peperiksaan yang sama kandungannya.

C. Menumpukan kepada pendidikan agama yang lebih teratur seperti
Sekolah Pondok.

D. Menggalakkan guru-guru yang mengajar di sekolah Cina dibawa masuk
dari China dan guru-guru tempatan turut dilatih mengikut sistem dari
negara China.

Soalan Berkaitan Sikap atau Ujian Psikometrik

1. Melaksanakan tugas dengan amanah, bersih dan jujur adalah nilai-nilai utama
seorang pekerja

A. Tidak setuju
B. Setuju

Soalan Untuk Menguji IQ

1. Antara 1kg beras, 1 kg batu dan 1kg kapas yang manakah yang lebih berat?

A. Kapas
B. Beras
C. Batu
D. Sama berat

2. Di dalam suatu keputusan ujian, murid P, Q, R, S, T mendapat gred A, B, C, D dan E masing-masing. Didapati murid P dapat gred lebih baik daripada murid Q dan murid S dapat gred lebih baik daripada murid T, tetapi lebih rendah daripada murid Q. Jika R dapat gred A, siapakah yang dapat gred yang paling rendah?

A.   P
B.   Q
C.   S
D.   T

**ini hanya contoh soalan rujukan sahaja, bukan soalan yang sebenar. Kami kongsikan ini sebagai rujukan dan latih tubi kepada anda.

DAPATKAN CONTOH SOALAN EXAM ONLINE PENOLONG PEGAWAI TADBIR N29

Anda boleh dapatkan contoh soalan peperiksaan online penolong pegawai tadbir n29 melalui link dibawah. Anda juga akan dapat nota ringkas mengikut topik-topik yang akan ditanya dalam exam online itu nanti. 
Contoh nota ringkas yang anda akan dapat dengan contoh soalan tersebut .
Contoh Soalan Penolong Pegawai Tadbir N29

Soalan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29

Contoh Soalan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29

LAST CALL !!

2 Jam terakhir untuk anda dapatkan ebook
rujukan PENOLONG PEGAWAI TADBIR
N29 ,

>> Setebal 200++ mukasurat;
.
>> Format OGOS 2018
.
>> Contoh soalan dan jawapan
seksyen A, B. Lebih 100 semuanya!
.
>> 90+ Nota ringkas untuk rujukan
pantas
.
>> Huraian format dan pecahan
soalan dalam setiap seksyen
.
.
Semua ini untuk persediaan peperiksaan
PPT N29 sesi 15 Ogos 2018.

.
Esok !!!!

Anda boleh buat pembelian melalui pautan dibawah ini.
KENAPA RAMAI CALON DAPATKAN CONTOH SOALAN INI ?

Pertamanya, Calon tersebut nak berjaya dalam peperiksaan online ini untuk ke peringkat seterusnya. 

Kedua, Calon sedar dengan persaingan yang bakal mereka hadapi pada peringkat ini. jadi mereka berusaha belajar dan buat soalan sebagai latih tubi menjelang hari peperiksaan itu nanti. 

Ketiga , Calon percaya dengan Timinfokerjaya yang mengeluarkan contoh soalan ini. Mereka telah membantu 80,000 calon sebelum ini sejak tahun 2008 lagi.

Bagi yang terasa nak beli atau tidak, anda perlu buat keputusan segera.
Jualan tersebut akan ditutup dalam masa beberapa jam sahaja lagi.
Jika anda terlepas, maka anda kena cari sumber lain yang entah betul atau tidak.
Ingat, contoh soalan yang kami kongsikan ini adalah yang terkini untuk tahun 2018.
jangan buang masa anda dengan soalan-soalan 2017 yang telah ketinggalan zaman itu ya.
Lakukan terus pembelian dipautan di bawah ini dengan segera.
Contoh Soalan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29

Jualan akan ditutup pada jam 11.59 malam ini (14.8.2018)
Cepat ! anda perlukannya untuk exam esok…

Akhir sekali, kami ucapkan kepada anda semoga berjaya dalam peperiksaan pada esok hari. Buat yang sehabis baik, semoga usaha anda hari ini menjadi sebab anda berjaya dalam peperiksaan anda.
kami di sini berharap contoh soalan exam online penolong pegawai tadir n29 ini membantu anda dalam peperiksaan tersebut.
Semoga berjaya.

Nota Ringkas Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29

Nota Ringkas Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29 . Anda akan menduduki peperiksaan online Penolong Pegawai Tadbir N29 pada 15 Ogos ini? Kalau ya, Tahniah kami ucapkan kepada anda kerana berjaya sampai ke tahap ini. Bukan mudah nak ambil exam online N29 ni tau. Tak semua dapat panggilan macam anda.

Disebabkan musim peperiksaan ini bakal mengganggu masa anda. jika sebelum ini boleh fokus kepada kehidupan seharian tanpa ada gangguan, kini anda perlu khususkan sedikit masa untuk mengulang kaji bagi menghadapi exam online N29 ini.

Nota Ringkas Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29

Kami juga dapat aduan dari calon yang mengatakan mereka TAK SEMPAT NAK CARI INFO dekat internet, ada masalah masa dan mungkin komitmen di tempat kerja. Oleh sebab itu, kami di temudugaspa8i.com terpanggil untuk membantu anda dengan berkongsi nota ringkas exam online n29.

Untuk pengetahuan anda, jawatan Penolong pegawai tadbir N29 kali ini dibuka secara besar-besaran. Puluhan ribu calon diseluruh malaysia bakal mengambil exam online ini. Apabila terlalu ramai, maka saingan juga makin sengit.

Anda sebagai CALON,
anda kena pastikan anda study betul-betul sebelum mengambil peperiksaan ini.

Mungkin ini kali terakhir anda akan mengambil peperiksaan ini.
bagi yang tak tahu, kali terakhir peperiksaan ini berlangsung adalah pada tahun 2016.

Memang dah lama, exam online n29 ni tak berlangsung.
kalau anda GAGAL kali ini, anda mungkin tak jumpa lagi dengannya selepas ini.

Buat betul-betul !

kami juga telah kongsikan dengan anda mengenai contoh soalan exam online n29 sebelum ini. Kami harap anda sempat baca dan buat semua soalan-soalan tersebut.

kali ini, kami nak anda baca nota ringkas n29 pula…

NOTA RINGKAS TERKINI PEPERIKSAAN ONLINE PENOLONG PEGAWAI TADBIR N29 

Bagi  anda yang mencari nota ringas penolong pegawai tadbir N29 ini, Anda boleh membuat pembelian di pautan di bawah.

Kami kongsikan pautan dari TIMINFOKERJAYA.
Mereka ini merupakan TRUSTED TEAM yang telah membantu calon temuduga dan Exam Online sejak tahun 2008 lagi.

Nota Ringkas Penolong Pegawai Tadbir N29

Seramai 80 RIBU CALON telah mereka bantu.Tim Infokerjaya dah bantu lebih 80,000 orang graduan. Ribuan dah jawat jawatan pegawai kerajaan, ribuan dan lulus temuduga, lulus exam, lulus PAC.

kali ini ,
giliran ANDA pula !

Kelebihan Nota ringkas ini adalah :-

👉 Huraian format TERKINI 2018! Jangan guna rujukan tahun lepas. Lapuk!

👉 Nota ringkas untuk bantu persediaan pantas anda. Anda jimat 36 jam!

👉 Contoh soalan peperiksaan yang biasa ditanya sebelum ini..

👉 Soalan Seksyen A & B diberikan contoh untuk pelbagai skop. Jadi anda jelas bagaimana soalan ditanya.

Ini contoh nota ringkas yang kami maksudkan…

Ada banyak lagi nota yang ada dalam rujukan ini…
jadi jikan anda berminat, boleh dapatkan di pautan di bawah.

Saya yakin, dengan panduan terkini ini, anda akan lulus dengan cemerlang dalam exam online ini. seterusnya anda akan layak untuk menghadiri sesi temuduga selepas ini.

Dapatkan di sini >> Nota Ringkas TERKINI Exam online Penolong pegawai tadbir n29 SPA !

PERINGATAN !

Nota ringkas ini SANGAT TERHAD !
anda akan terlepas jika anda menangguh pembelian ini sekarang.

Kami kongsikan feedback dari calon yang telah berjaya sebelum ini.

Penolong Pegawai Tadbir N29
Nota Ringkas Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29

LAST CALL

Jualan akan ditutupp pada jam 11.59 malam ini !!(14.8.2018)
cepat buat pembelian kerana esok jualan akan ditutup !!

Masa inilah anda nak berikan yang terbaik pada diri anda dan keluarga anda.
Mesti anda nak tengok keluarga anda tersenyum riang bila dapat tahu anda telah berjaya dalam exam kali ini.

kan.

kami hanya mampu kongsikan nota ringkas ini sahaja.
selebihnya kami harap anda terus ikut panduan yang diterangkan dalam nota ringkas terkini tersebut.

Akhir sekali, kami doakan anda berjaya dalam exam pada 15 ogos ini. Ribuan calon telah mula study. kami tahu info ini kerana ramai yang telah beli nota ringkas di atas. Anda pun boleh menjadi seperti mereka. usaha dan terus usaha. Mulakan dari sekarang !

Kami harap perkongsian mengenai nota ringkas exam online penolong pegawai tadbir n29 ini membantu anda dalam peperiksaan anda nanti. semoga berjaya !

Contoh Soalan Isu Semasa 2018 Sesi Temuduga SPA8i

Contoh Soalan Isu Semasa 2018 Sesi Temuduga SPA8i. Memandangkan sesi temuduga kerajaan sudah bermula, kami suka untuk berkongsi semula mengenai contoh soalan yang bakal ditanya kepada calon ketika sesi temuduga berlangsung.

Antara yang menjadi keutamaan untuk calon ambil tahu dan hadamkan adalah soalan-soalan isu semasa 2018 yang terkini. Kenapa perlu yang terkini ? kerana kita sudah berubah kerajaan kepada yang baru jadi polisi mereka juga sudah berubah.

Yang keduanya adalah kerana soalan isu semasa ini merupakan soalan WAJIB bagi setiap sesi temuduga kerja kerajaan.

Contoh Soalan Isu Semasa 2018 Sesi Temuduga SPA8i

Contoh Soalan Isu Semasa.

Sebelum ini kami pernah kongsikan beberapa soalan berkaitan isu semasa ini. kali ini kami ulang semula, agar anda lebih faham dan memudahkan anda dalam sesi temuduga itu nanti.

1. Pilihan Raya.

2. 1Mdb

3. Isu Semasa berkaitan umat Islam dan Dunia.

4. Bantuan Sara Hidup Rakyat * ganti BR1M

5. Polisi kerajaan baru.

disebabkan kita dalam perubahan kerajaan baru, isu semasa untuk temuduga juga sukar untuk ditetapkan. Kalau boleh, anda juga perlu ambil tahu mengenai isu – isu yang berlaku dalam negara sekarang ini.

Sebagai contoh

– Perkahwinan bawah umur.
– LGBT dan sebagainya.

Nampak rumit kan, tapi percayalah ia mudah sahaja.
cumanya anda perlu tahu apa yang berlaku disebalik isu yang terjadi dalam negara kita.

PUNCA KEGAGALAN CALON TEMUDUGA SPA 2018

Bayangkan puluhan ribu permohonan yang pihak SPA terima untuk satu-satu jawatan. Hanya beberapa posisi sahaja yang perlu di isi. jadi pelbagai tapisan yang perlu dilalui oleh calon bagi memastikan mereka dapat memilih calon yang terbaik dari yang terbaik.

antara punca kegagalan calon adalah mereka mengabaikan etika temuduga terutamanya etika pemakaian sehingga markah mereka di tolak.

yang kedua, kegagalan menyediakan resume juga menjadi faktor mereka tidak diterima.

dan ketiga pula adalah kerana kegagalan menjawab soalan-soalan temuduga dengan baik.

Anda sebagai calon perlu berusaha dengan lebih baik agar anda dapat menjadi calon yang luar biasa berbanding calon-calon lain.

PANDUAN LULUS TEMUDUGA KERJA KERAJAAN

Bagi anda yang mencari panduan lulus temuduga kerja kerajaan, anda boleh dapatkan panduan tersebut dari pautan di bawah ini. Anda mesti dapatkan kerana anda nak lulus sesi temuduga kali ini.

Isi kandungan panduan ini adalah :-

  • Penjelasan terperinci tentang 11 rahsia berjaya dalam temu duga kerja kerajaan. 
  • Ketahui 9 kriteria calon temu duga yang dipilih dalam temu duga kerajaan. 
  • Pembongkaran persediaan sebelum, semasa dan selepas menghadiri temu duga kerja kerajaan. 
  • Pendedahan Teknik “Competency Based Interview (CBI)” yang perlu diketahui oleh calon-calon temu duga kerja kerajaan. 
  • Pembongkaran 31 tips mudah untuk berjaya dalam temu duga kerja kerajaan.  
  • Adab temu duga dan etika pakaian yang PERLU dan ELAKKAN semasa menghadiri temu duga kerajaan. 
  • Pembongkaran 4 proses temu duga kerja kerajaan dalam bentuk grafik yang mudah difahami. 
  • 20 contoh soalan berserta jawapan yang popular di kalangan panel temu duga. 
  • 115 tambahan soalan-soalan temu duga supaya anda lebih bersedia dan yakin. 
  • Perkara-perkara “do” dan “don’t” yang perlu anda ketahui bagi menghadiri temu duga kerajaan. 

Dapatkan di sini- rahsia lulus temuduga kerajaan 2018 .

Akhir sekali, kami doakan anda berjaya dalam sesi temuduga anda. Kami juga harap contoh soalan isu semasa 2018 ini membantu anda untuk berjaya dan memudahkan anda lulus dengan cemerlang dalam sesi tersebut.

Sekian.

Bidang Tugas Penolong Pegawai Tadbir N29 SPA 2018

Bidang Tugas Penolong Pegawai Tadbir N29. Salah satu jawatan yang mempunyai ramai calon yang akan memohon adalah jawatan penolong pegawai tadbir yang berpangkat N29. Ramai itu tidak terkira, sehinggakan jawatan N29 ini menjadi salah satu jawatan khas di beberapa negeri selain di peringkat pusat, SPA.

Sebelum ini, kami ada kongsikan contoh soalan exam online N29 dengan anda, kali ini kami mahu kongsikan sedikit latar belakang tugas dan jumlah gaji yang bakal diterima oleh anda jika anda berjaya mendapatkan jawatan Penolong Pegawai Tadbir N29 ini.

Bidang Tugas Penolong Pegawai Tadbir N29 SPA 2018

Bidang Tugas

Seperti sedia maklum, setiap jawatan mempunyai bidang tugas tersendiri. untuk jawatan penolong pegawai tadbir ini, tugasnya adalah :-


Bertanggungjawab menguruskan kerja-kerja yang berkaitan pengurusan kewangan, perolehan bekalan dan pembangunan, pengurusan, perkhidmatan personel, pengurusan pentadbiran pejabat, pengurusan majlis rasmi, mengendalikan urusan Konsuler dan Penguatkuasaan Undang-undang.

SYARAT-SYARAT 

Syarat Lantikan:

Calon bagi lantikan hendaklah memiliki kelayakan seperti berikut:

  1. warganegara Malaysia
  2. berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan; dan
  3. Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan. (Gaji permulaan ialah pada Gred N29: RM1,493.00); atau
  4. Sijil Tinggi Agama Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan.(Gaji permulaan ialah pada Gred N29: RM1,493.00)
  5. diploma dalam bidang berkaitan yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya. (Gaji permulaan ialah pada Gred N29: RM1,770.95).

Syarat Bahasa Melayu

Calon bagi lantikan hendaklah memiliki Kepujian (sekurang-kurangnya Gred C) dalam subjek Bahasa Melayu pada peringkat Sijil Pelajaran Malaysia/ Sijil Vokasional Malaysia atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan.

Syarat Peningkatan Secara Lantikan

Pegawai sedang berkhidmat dalam perkhidmatan Pembantu tadbir (Perkeranian/ Operasi), Pembantu Setiausaha Pejabat, Pembantu tadbir (kewangan), Pemeriksa Cap jari dan pegawai Khidmat Pelanggan adalah layak dipertimbangkan oleh Pihak Berkuasa Melantik berkenaan untuk Peningkatan Secara Lantikan ke jawatan Penolong Pegawai Tadbir Gred N29, tertakluk kepada kekosongan jawatan, apabila telah disahkan dalam perkhidmatan dan:

A) mempunyai kelayakan di perenggan 1 (c); atau
lulus Peperiksaan Khas; dan

B) had umur pelantikan:

-berumur kurang dari 54 tahun pada tarikh lantikan bagi pegawai yang umur persaraan paksa 55 atau 56 tahun; atau

-berumur kurang dari 56 tahun pada tarikh lantikan bagi pegawai yang umur persaraan paksa 58 tahun; atau

-berumur kurang dari 58 tahun pada tarikh lantikan bagi pegawai yang umur persaraan paksa 60 tahun.

JUMLAH GAJI PENOLONG PEGAWAI TADBIR N29

Bagi anda yang tertanya-tanya mengenai gaji, ini kami kongsikan dengan anda jumlah gaji yang bakal anda peroleh untuk jawatan N29

GAJI MINIMUM – RM1,493.00

GAJI MAKSIMUM – RM5,672.00

KADAR KENAIKAN GAJI TAHUNAN  – RM145.00

Akhir sekali, jika anda layak untuk memohon, apa kata anda cuba pohon jawatan ini. Mana tau ini rezeki anda, betul tak? dari kita target yang besar-besar dan susah nak dapat, lebih baik kita target yang sikit tapi senang nak dapat. apa-apa pun terpulang pada rezeki kita masing-masing.

Kami doakan anda berjaya dalam apa juga temuduga atau peperiksaan untuk jawatan ini dan lain-lain. Semoga berjaya .

Contoh Soalan Peperiksaan Online Penolong Pegawai Tadbir N29

Contoh Soalan Peperiksaan Online Penolong Pegawai Tadbir N29. Adakah anda di panggil untuk mengambil peperiksaan online untuk jawatan penolong pegawai tadbir n29? Kami dapat maklumat yang peperiksaan ini akan berlangsung pada pertengahan Ogos ini. Kami ucapkan tahniah kepada anda yang berjaya untuk mengambil peperiksaan online ini.

Bukan mudah nak sampai ke tahap ini.

FAKTA ! RAMAI CALON GAGAL DALAM PEPERIKSAAN ONLINE !

Sedar atau tidak peperiksaan online merupakan medium untuk menapis calon untuk satu-satu jawatan. Caranya mudah, jika anda dapat markah rendah, maka anda akan disingkirkan. Anda juga tidak dapat ke tahap seterusnya. Inilah realiti yang ramai calon tak faham.

Contoh Soalan Peperiksaan Online Penolong Pegawai Tadbir N29

Kata mereka, Peperiksaan online ini mudah saja , tak perlu study . Akhirnya jawatan yang dipohon entah kemana, Nasib keluarga tidak dapat diubah kerana ‘perangai’ calon yang sebegini.

Kami nak anda buang sifat ini.
Kami nak anda yakin dengan diri anda.

Kami nak anda ambil serius peperiksaan kali ini kerana ini mungkin peperiksaan penolong pegawai tadbir n29 terakhir anda.
Anda kena usaha sehabis baik untuk berjaya.

Jangan main – main tau !

MAKLUMAT BERKAITAN PEPERIKSAAN ONLINE PENOLONG PEGAWAI TADBIR N29 ( 2018 )

Tarikh Peperiksaan : 15 Ogos 2018 (Rabu)
Masa : 08:00 MLM – 09:40 MLM

Sila layari laman web :
——————————
http://e-semakanntt.spa.gov.my

CONTOH SOALAN 

Kami kongsikan contoh soalan peperiksaan online penolong pegawai tadbir N29 ini dengan anda. Kami harap anda dapat ulangkaji dan perhatikan elok-elok setiap soalan yang kami berikan ini.

Contoh Soalan Pengetahuan Am

1. Organisasi pembentukan dasar negara yang tertinggi adalah ……

A. Majlis Dasar Negara
B. Kabinet
C. Majlis Tertinggi Negara
D. Yang DiPertuan Agong

Soalan Pengetahuan Berkaitan Bidang Kerja

1. Pejabat cawangan Kerajaan Sarawak terletak di ………

A. Jalan Betik
B. Jalan Cik
C. Jalan Jambu
D. Jalan Miri

Soalan Berkaitan Dasar-Dasar Kerajaan

1. Dasar Pelajaran Kebangsaan yang termaktub dalam Akta Pelajaran 1961 adalah
berteraskan kepada Penyata Razak 1956 dan Penyata Rahman Talib 1960
yang menumpukan aspek-aspek berkaitan perpaduan negara. Sila pilih
penyataan yang PALING TEPAT menggambarkan Dasar Pelajaran
Kebangsaan

A. Sekolah-sekolah vernakular terpisah antara satu sama lain mengikut
kedudukan geografi dan taburan penduduk.

B. Mewujudkan sistem pendidikan yang bersifat demokrasi dari segi peluang
dan kualiti menerusi pengagihan peruntukan yang adil serta kurikulum
dan peperiksaan yang sama kandungannya.

C. Menumpukan kepada pendidikan agama yang lebih teratur seperti
Sekolah Pondok.

D. Menggalakkan guru-guru yang mengajar di sekolah Cina dibawa masuk
dari China dan guru-guru tempatan turut dilatih mengikut sistem dari
negara China.

Soalan Untuk Menguji IQ

1. Antara 1kg beras, 1 kg batu dan 1kg kapas yang manakah yang lebih berat?

A. Kapas
B. Beras
C. Batu
D. Sama berat

2. Di dalam suatu keputusan ujian, murid P, Q, R, S, T mendapat gred A, B, C, D dan E masing-masing. Didapati murid P dapat gred lebih baik daripada murid Q dan murid S dapat gred lebih baik daripada murid T, tetapi lebih rendah daripada murid Q. Jika R dapat gred A, siapakah yang dapat gred yang paling rendah?

A.   P
B.   Q
C.   S
D.   T

Soalan Berkaitan Sikap atau Ujian Psikometrik

1. Melaksanakan tugas dengan amanah, bersih dan jujur adalah nilai-nilai utama
seorang pekerja

A. Tidak setuju
B. Setuju

**ini hanya contoh soalan rujukan sahaja, bukan soalan yang sebenar. Kami kongsikan ini sebagai rujukan dan latih tubi kepada anda.

TIPS UNTUK BERJAYA PEPERIKSAAN ONLINE N29

Kami kongsikan sedikit mengenai cara anda nak lulus peperiksaan online penolong pegawai tadbir ini untuk memudahkan anda membuat ulang kaji.

1. Pastikan anda baca isu semasa terkini .
2. Pastikan anda tahu bidang tugas jawatan ini.
3. Pastikan anda dapat markah penuh untuk Ujian Psikometrik tersebut.

Selebihnya banyak berkisar kepada bidang tugas dan isu semasa yang anda kena baca dan hadam kan betul-betul.

Berita baik untuk calon,

Kami nak kongsikan pautan atau link pembelian rujukan peperiksaan online pegawai tadbir n29 melalui email anda.

Contoh Soalan Peperiksaan Online Penolong Pegawai Tadbir N29

Siapa cepat, dia dapat tau !

Dapatkan secara terus dan CEPAT di – SINI

UPDATE 10.25 malam 14 ogos : LAST CALL

jualan panduan ini akan berakhir 11.59 malam 14 Ogos 2018 ini.
jadi kena cepat beli,

kalau tidak esok anda tidak akan ada peluang untuk dapatkan panduan ini lagi dah.

ramai dah calon dalam waiting list kami sekarang ini.
kalau anda lambat, nanti melepas pula.

ini pula komen dari calon sebelum ini mengenai panduan dan rujukan yang kami bakal kongsikan dengan anda ini .

Memandangkan ramai sangat yang nak beli rujukan ini ,

Peperiksaan Online Penolong Pegawai Tadbir N29

anda boleh terus dapatkan di – Rujukan Penolong Pegawai Tadbir N29

Ini contoh nota ringkas jika anda beli rujukan tersebut .

Contoh Soalan Peperiksaan Online Penolong Pegawai Tadbir N29

Contoh Soalan Peperiksaan Online Penolong Pegawai Tadbir N29

dalam email list kami pun dah ramai,
pastikan anda tak ketinggalan ya.

ramai calon dah pandang serius peperiksaan ini,
pastikan anda buat persediaan secukupnya.

Yang Kedua adalah kerana TIMINFOKERJAYA yang bekalkan rujukan ini,
Mereka dan bantu 80 000 calon sebelum ini termasuk dari komen yang anda baca dalam gambar di atas.

Ribuan calon dah mula dapatkan rujukan di atas,
anda kena cepat, ada beberapa hari sahaja lagi !

kami nak pastikan anda lulus peperiksaan online kali ini !

———————————–

Akhir sekali, kami doakan anda berjaya dalam peperiksaan online peringkat SPA ini. semoga contoh soalan peperiksaan online penolong pegawai tadbir N29 ini membantu anda berjaya dan lulus dengan cemerlang dalam peperiksaan anda. Doa kami sentiasa bersama anda.