250 SOALAN DAN JAWAPAN TEMUDUGA KERJA 2018

Anda bakal menghadiri proses temuduga tidak lama lagi? anda nak tak kalau saya kongsikan soalan dan jawapan temuduga yang anda akan lalui nanti ? kalau nak pastikan anda baca entri ini sampai habis. agak-agaklah kan, apa soalan temuduga kerja untuk tahun 2018 ni ya ?

Dup dap dup dap..
jantung berdetap ahhh.

macam lagu Ayda Jebat pulak bunyinya.
hehehe

jangan serius sangat,
saya tau anda dah takut dan cuak nak hadir temuduga nanti tapi jangan sampai anda lupa tugasan yang anda kena buat.

soalan dan jawapan temuduga 2018

Tugasan anda adalah buat kajian mengenai jawatan yang anda akan pohon nanti. selebihnya anda boleh baca soalan dan jawapan temuduga kerja yang saya akan kongsikan ini.

RAMAI CALON TEMUDUGA SAKIT HATI KERANA GAGAL TEMUDUGA ..

Betul ke ramai calon yang gagal temuduga ?
jawapannya adalah betul.

bayangkan puluhan ribu yang hadir temuduga,
hanya beberapa sahaja yang akan terpilih untuk mengisi jawatan tersebut di seluruh malaysia.

250 SOALAN DAN JAWAPAN TEMUDUGA KERJA 2018

sudah pasti , pihak kementrian atau syarikat akan memilih yang terbaik dalam kalangan terbaik.
jadi sekarang ini anda nak jawatan itu tau tak ?

kalau nak, anda kena buat persediaan bermula dari sekarang.
jangan tangguh-tangguh lagi.

250 SOALAN DAN JAWAPAN TEMUDUGA KERJA 2018

anda pasti nak soalan temuduga 2018 kan.
sebelum ini , saya dah pernah kongsikan beberapa soalan temuduga.

jadi kali ini saya nak beri lagi 250 soalan untuk anda.
anda mahu atau tidak ?

Ramai calon berjaya setelah mereka dengan mudahnya dapatkan 250 soalan ini .
Jadi ia memang sangat membantu calon temuduga.

Sekarang untuk saya kongsikan untuk anda pula.

Dapatkan Preview Copy di sini

Soalan dan jawapan temuduga kerja.

Klik dan ikut arahan yang telah diberikan.

Tawaran SEKALI SEUMUR HIDUP ini hanya untuk anda.
anda dapatkan soalan-soalan  ini dan anda boleh gunakan untuk pelbagai jenis temuduga kerja sepanjang hidup anda.

Mudah dan cepat !
Anda akan mempunyai banyak masa selepas ini untuk ulangkaji dan baca semua soalan dan jawapan temuduga kerja ini sebelum hari temuduga tersebut.

Jom cepat bertindak atau anda akan ketinggalan dengan puluhan ribu calon-calon lain. saya doakan anda berjaya dalam temuduga kerja yang anda pohon tersebut !

Cara Mudah Lulus Temuduga Pegawai Tadbir Diplomatik 2018

Cara Mudah Lulus Temuduga Pegawai Tadbir Diplomatik 2018. Anda meruapakan calon yang akan hadir ke sesi temuduga PTD 2018 nanti ? kalau ya, tahniah diucapkan kepada anda kerana terpilih ke level seterusnya sebelum anda memastikan jawatan pegawai tadbir diplomatik menjadi milik anda.

anda sudah bersedia nak ke sesi temuduga itu nanti ?

Untuk pengetahuan anda, Temuduga kali ini sangat penting kerana sesi ini akan dihadiri oleh ribuan calon di seluruh Malaysia. Saingan memang sengit dan memerlukan kepandaian anda untuk berjaya dalam sesi temuduga ini.

Cara Mudah Lulus Temuduga Pegawai Tadbir Diplomatik 2018
Cara Mudah Lulus Temuduga Pegawai Tadbir Diplomatik 2018

Sebab itu ramai yang gagal ..

Puncanya ramai calon yang buat persediaan yang rapi dan lengkap..
kalau anda tak serius, mesti anda pun boleh gagal.

yang kedua, ramai gagal sebab kurang persediaan untuk temuduga tersebut.
datang dengan pakaian selekeh..

Jawab soalan dengan tidak profesional..
dan banyak lagilah sebab kenapa ramai calon ptd gagal ni..

Bagaimana nak lulus temuduga ni PTD 2018..

1. Keyakinan dalam diri untuk berjaya .

Jangan lemah semangat tau,
ada yang putus asa sebelum pergi temuduga.
alasan mereka adalah tak bersedia.

ehhh
rugi tau !
bukan senang nak dapat peluang untuk pergi temuduga.

yakinlah pada diri anda, selagi ada masa, buatlah persediaan yang rapi..

2. Belajar segala ilmu berkaitan temuduga .

(Contohnya , bidang tugas pegawai tadbir diplomatik )

3. Berpakaian Kemas Ketika Sesi temuduga .

4. Jujur .

5. Jawab Soalan Temuduga dengan Baik dan tepat .

jangan merapu ketika jawab soalan.
kalau tak tahu, cakap sahaja tak tahu.

sekurang-kurangnya anda jujur.
lebih baik daripada anda goreng jawapan tapi jawapan anda salah..

PANDUAN LULUS TEMUDUGA PTD 2018

Nak Mudah lulus lagi, anda perlukan nasihat dan panduan temuduga ptd 2018 ini. kalau tidak, anda mungkin akan mengulangi kesilapan yang sama dengan calon-calon yang gagal sebelum ini .

Review atau komen calon yang menggunakan panduan ini membuktikan yang anda wajib dapatkan peluang sekali seumur hidup ini demi masa depan anda.

aku sendiri yakin, kalau kita dapat hadam ilmu yang ada dalam panduan ini, mesti akan memudahkan kita menjawab soalan temuduga ptd yang ditanya nanti .

anda mahu tak panduan tersebut ?

Kalau anda tak berminat pun tak apa.

Mungkin Preview Copy ini menarik minat anda – Boleh Download di SINI .

Kalau Berminat,

dapatkan di sini –  Cara Mudah Lulus Temuduga PTD 2018 .

PERHATIAN ! Kalau anda klik link atas ini sebelum 20 April, anda akan dapat panduan lulus temuduga ptd ini secara percuma tau. 

Ini sahaja yang dapat saya bantu anda, selebihnya saya berdoa agar anda berjaya dan lulu temuduga ptd  2018 nanti. semoga entri berkaitan cara mudah lulus temuduga pegawai tadbir diplomatik ini membantu anda.

Semoga berjaya !

10 Jawatan Latihan Separa Perubatan Bertaraf Diploma

10 Jawatan Latihan Separa Perubatan Bertaraf Diploma. Anda ingin memohon jawatan latihan separa perubatan? kalau ya, tahniah buat anda kerana mempunyai matlamat untuk berjaya. tak ramai yang ada semangat macam anda.

Latihan separa perubatan merupakan antara jawatan yang ” popular ” dalam kalangan pemohon di malaysia. jadi sudah pasti semua yang mohon, pasti nak lulus temuduga separa perubatan ini dengan berjaya.

begitu juga dengan anda,
setelah anda buat keputusan untuk memohon jawatan ini,

10 Jawatan Latihan Separa Perubatan Bertaraf Diploma

anda akan di panggil untuk sesi temuduga terlebih dahulu untuk proses penapisan calon.

calon yang layak,
akan terpilih untuk lantikan jawatan yang di pohon.

ini prosedur yang biasa dalam memohon kerja.

ada yang tanya, ” apa jawatan-jawatan yang ditawarkan untuk latihan separa perubatan ini ? ” . kali ini saya kongsikan mengenai jawatan yang bertaraf diploma.

10 Jawatan Latihan Separa Perubatan Bertaraf Diploma

→  Latihan Jurupulih Perubatan Fisioterapi
→  Latihan Jurupulih Perubatan Cara Kerja
→  Latihan Jururawat
→  Latihan Juruterapi Pergigian
→  Latihan Juruteknologi Makmal Perubatan
→  Latihan Juruteknologi Pergigian
→  Latihan Juru X-Ray
→  Latihan Penolong Pegawai Farmasi
→  Latihan Penolong Pegawai Kesihatan Persekitaran
→  Latihan Penolong Pegawai Perubatan

banyak kan..
10 jawatan bertaraf diploma yang nak dipohon.

jadi persaingan akan bertambah sengit.
pastikan anda buat persediaan yang Mantap dan Padu.

jangan buat sambil lewa,
nanti anda akan nangis kerana anda tidak berjaya .

Semoga berjaya !

Contoh Soalan Temuduga Latihan Separa Perubatan

Contoh Soalan Temuduga Latihan Separa Perubatan. anda dipanggil untuk sesi temuduga separa perubatan yang akan berlangsung tidak lama lagi? mesti anda tak sangka dan sekarang ini anda tengah rasa takut dan gementar untuk menghadapi sesi ini.

jangan risau, sesi temuduga ini akan menjadi lebih sempurna dan lancar jika anda tahu bagaimana sesi ini berlangsung. jadi, kali ini, untuk membantu anda, saya tuliskan contoh soalan temuduga latihan separa perubatan ini sebagai bantuan kepada anda.

Contoh Soalan Temuduga Latihan Separa Perubatan
Contoh Soalan Temuduga Latihan Separa Perubatan

Ramai Calon Yang Hadir Sesi Temuduga dan Mereka GAGAL !!!

betul tu, ramai calon yang menghadiri sesi temuduga latihan separa perubatan ini, tapi kenapa mereka gagal ? persoalan yang sama ditanya untuk sesi-sesi temuduga jawatan yang lain.

masalah utama calon adalah kurang persediaan. mereka datang ke sesi tersebut tanpa mengetahui apa-apa berkaitan jawatan yang mereka pohon.

Mereka juga gagal memberi keyakinan penemuduga yang ada di hadapan mereka untuk memilih mereka untuk jawatan tersebut. apabila perkara ini berlaku, ia merupakan malapetaka buat calon tersebut.

Contoh Soalan Temuduga Latihan Separa Perubatan

1. Perkenalkan diri anda dan latar belakang anda.
2. Mengapa Memilih latihan separa perubatan.
3. Bagaimana nak menghadapi pesakit yang lebih berusia ?
4. Langkah yang perlu dilakukan jika menghadapi pesakit kanak-kanak?
5. Siapa Menteri Kesihatan Sekarang ?
6. Fungsi piramid makanan yang anda faham ?
7. Isu Semasa berkaitan polisi kerajaan .

ada lagi soalan yang mungkin di tanya, tapi saya yakin 7 soalan ini antara yang selalu ditanya ketika temuduga latihan separa perubatan.

Jika anda akan hadir pada sesi temuduga itu nanti, anda perlukan rujukan dibawah ni..

PANDUAN TEMUDUGA LATIHAN SEPARA PERUBATAN

Anda mahu berjaya dalam sesi temuduga ini?
tak kira lah ini percubaan kali pertama, kedua atau yang ke berapa sekali pun. Pasti anda nak berjaya dalam sesi kali ini.

betul?

kalau ya, anda kena ada panduan temuduga ini.
dalam panduan ini, anda akan diberikan beberapa modul untuk membantu anda menambah keyakinan untuk menghadiri sesi temuduga itu nanti .

Bagaimana melatih diri anda menjadi hebat berkata – kata di hadapan panel penemuduga dan terus memukau mereka? Anda akan ketahuinya…

semuanya ada didalam panduan ini.

Panduan LENGKAP ini pasti akan membuatkan anda bangga apabila mendapat surat lapor diri untuk jawatan yang anda pohon selepas proses saringan temuduga dilakukan dan anda terpilih untuk jawatan itu.

saya pernah dapat surat lapor diri, betapa bahagianya masa tu. Syukur dan terus bersyukur. 

jadi tindakan  anda sekarang adalah dapatkan panduan ini secepat mungkin.
masa semakin suntuk, makin cepat anda dapatkan panduan ini, makin banyak masa anda nak belajar setiap isi penting dalam panduan ini.

bagi yang berminat nak ubah nasib diri dan keluarga masing-masing,
dapatkan panduan ini di sini –

Akhir sekali, tugas anda adalah sama ada nak buat ahli keluarga anda bangga dengan anda atau tidak. kalau anda tak mahu mereka bangga dengan anda, anda boleh buat keputusan yang anda mahukan.

kalau nak mereka bangga, pastikan masa inilah untuk anda buat perubahan dalam diri anda dan keluarga anda. tak mahu gagal dah. ” aku nak terus berjaya dan berjaya “

saya yakin anda mampu berjaya dalam sesi temuduga ini nanti. saya juga berharap semua calon yang membaca contoh soalan temuduga latihan separa perubatan yang saya kongsikan ini berjaya dalam temuduga tersebut.

yakinlah dengan diri anda ! Semoga berjaya !!

soalan temuduga juruaudit

Contoh Soalan Temuduga Juruaudit

Contoh Soalan Temuduga Juruaudit. Tak lama lagi anda akan hadir sesi temuduga juruaudit? kalau betul,  anda mesti tengah sibuk nak buat persediaan untuk sesi tersebut. jangan risau atau takut. yakin pada diri sendiri yang anda akan berjaya.

sebelum saya kongsikan mengenai soalan yang akan ditanya ketika sesi temuduga, saya nak ucapkan tahniah pada anda kerana berjaya layak sehingga tahap ini. sekarang kita fokus untuk misi seterusnya iaitu misi lulus sesi temuduga juruaudit ini pula .

Contoh Soalan Temuduga Juruaudit
Contoh Soalan Temuduga Juruaudit

 

Soalan Temuduga Juruaudit

Ramai yang dah pernah menghadiri sesi temuduga dan mereka berkongsi soalan wajib ketika sesi temuduga. Ramai juga yang dah tahu pasal perkara ini. tapi tak apa, kita buat ulang kaji ya.

Ini Contoh Soalan Temuduga Juruaudit yang biasa ditanya ketika sesi temuduga .

  1. Perkenalkan diri anda dan latar belakang anda.
  2. Bidang tugas sebagai Penolong Juruaudit.
  3. Kenapa anda pilih jawatan sebagai Juruaudit?
  4. Permasalahan berkaitan situasi sebagai juruaudit.
  5. Berapakah jenis laporan audit yang ada?

Dan beberapa soalan berkaitan isu semasa sepanjang tahun. terutama yang berkaitan dengan kerajaan malaysia.

Punca Utama Calon Gagal Dalam Sesi Temuduga Kerajaan ?

sebenarnya, ramai calon yang gagal mendapat tempat dalam kerja kerajaan selepas sesi temuduga. anda nak tahu sebab apa calon-calon ini gagal?

puncanya ialah kerana kurang persediaan sebelum sesi temuduga. sebab itu jangan ambil mudah kalau anda di panggil untuk sesi tersebut.

Selagi ada masa, buatlah persediaan yang cukup.. jangan putus asa tau .

Panduan Temudua Juruaudit.

kalau boleh, saya nak tolong anda pergi temuduga dan bantu anda di sana, tapi apakan daya. saya jarak memisahkan kita. Mungkin perkongsiaan saya mengenai panduan temuduga juruaudit kerajaan ini membantu anda.

Saya nak anda berjaya..
Dan saya tahu, kita susah nak dapatkan kerja.

kita tahu, gaji kita tak banyak.
bila ada peluang dipanggil temuduga ini, ia merupakan satu penghargaan untuk kita.

jadi jangan lepaskan peluang tersebut.

Seterusnya, jalan terbaik untuk anda cuba belajar untuk sesi temuduga ini adalah dengan dapatkan panduan temuduga kerja kerajaan. anda boleh dapatkan di bawah ini .

Saya harap sangat panduan ini membantu anda.
ramai yang sudah berjaya dalam sesi temuduga mereka dengan menjadikan panduan ini sebagai rujukan mereka.

sekarang giliran anda.

Saya doakan anda berjaya dalam sesi temuduga tersebut dan berharap contoh soalan temuduga juruaudit ini dapat membantu anda nanti.

p/s: dah berjaya nanti, mai lah komen dekat blog ini ya.

Bidang Tugas Pegawai Tadbir Diplomatik ( PTD ) 2018

Adakah anda calon temuduga Pegawai Tadbir Diplomatik ( PTD ) 2018 ? sebagai calon, anda mesti tahu tugas Pegawai tadbir diplomatik ini sebelum anda memasuki sesi temuduga nanti .

Ramai calon yang mencuba nasib ketika temuduga, jadi anda kena pastikan yang andalah calon yang dicari oleh mereka.

Bukan mudah nak lepas sesi temuduga ni tau.

Tugas Pegawai Tadbir Diplomatik ( PTD ) 2018
tugas ptd

BIDANG TUGAS PEGAWAI TADBIR DIPLOMATIK

terdapat 8 tugas untuk jawatan PTD ini.

👉 Pengurusan Sumber Manusia dan Pembangunan Organisasi,

👉 Pengurusan Kewangan,

👉 Keselamatan dan Pertahanan Negara,

👉 Pengurusan Teknologi Maklumat,

👉 Perancangan dan Pentadbiran Sosial/Infrastruktur,

👉 Pentadbiran dan Pembangunan Wilayah/Perbandaran/Tanah/Daerah/Tempatan

👉 Pengurusan Ekonomi dan

👉 Hubungan Antarabangsa dan Hal Ehwal Luar Negeri.

Sebagai calon pegawai tadbir diplomatik ini, anda kena faham selok belok setiap bidang tugas jawatan ini.

anda pasti tak mahu gagal dalam temuduga ini nanti,

jadi
fahamkan betul-betul,

hadamkan maklumat yang anda baca hari ini.

kerana

Pasti maklumat berkaitan bidang tugas ini akan di tanya dalam sesi temuduga nanti sebagai salah satu soalan temuduga itu .

Nak Rujukan temuduga PTD- Ketahuinya di sini – Panduan Lulus Cemerlang dalam Temuduga PTD ( Sampai 20 April Sahaja ) 

Saya doakan anda berjaya dalam temuduga PTD ini nanti, ingat ! fahamkan setiap bidang tugas ptd agar memudahkan anda menjawab soalan sesi temuduga itu nanti .

Jom like Page – Rujukan Kerja Kerajaan .

Faktor gagal temuduga kerja

Faktor Calon Gagal Ketika Temuduga Kerja

Faktor calon gagal Ketika Temuduga Kerja. Jika anda calon temuduga kerja kerajaan atau swasta, anda kena tahu kenapa ramai calon gagal ketika temuduga kerja kerajaan. pastikan anda tidak melakukan perkara yang boleh menyebabkan anda gagal dalam sesi temuduga. Kenapa ramai yang gagal ?

Faktor calon gagal temuduga kerja?

anda nak tahu sebab apa ?

jom baca di bawah .

sebab gagal Ketika Temuduga Kerja

Faktor utama anda gagal dalam temuduga adalah kerana :-

1. Kurang profesional punca gagal temuduga kerja

Masalah utama calon adalah mereka tidak profesional. Maksud nya adalah mereka tidak menganggap temuduga sebagai satu sesi formal.

Imej kurang profesional biasanya dapat dilihat pada pakaian dan juga penampilan calon.
tak salah nak bergaya, tapi pastikan anda mengikut peraturan pakaian yang ditetapkan dan yang paling penting adalah formal !

2. Tiada Persediaan.

Anda kena sedar, ramai calon yang hadir temuduga adalah mereka yang tidak bersedia untuk ditemuduga.

sebeb itu, calon akan mudah untuk gagal kerana kurang persediaan.

Ada calon yang datang, tetapi tak tahu jawatan apa yang dipohon.
bila diberikan tugas ada yang tak mampu nak lakukan walaupun ia berkaitan jawatan yang calon mohon.

jadi ini antara faktor gagal temuduga kerja tersebut.

Bagaimana nak berjaya dalam temuduga ? Baca maklumat tersebut di sini – Rahsia lulus Temuduga Kerjaan .

3. Tidak Bercakap ketika temuduga.

Mana ada orang macam ni. hahaha

mungkin saya boleh kongsikan adalah mengenai calon yang kurang bercakap apabila ditanya. dalam bahasa mudah, kurang berinteraksi ketika sesi temuduga.

tapi satu lagi, anda kena elakkan dari menjadi terlalu ramah sehingga membuatkan penemuduga bosan dan rimas dengan anda.

cakap sekadar keperluan.

4. Berpolitik .

saya yakin ramai akan ‘ memuji kerajaan ‘ kerana nak markah lebih dalam temuduga.
ini antara satu faktor sebenarnya untuk anda berjaya dalam temuduga.

tapi jangan terlalu membangkang atau membodek.
beri komen berdasarkan gaya pemikiran dan pemahaman anda.

saya yakin, penemuduga akan dapat tangkap apa yang anda cuba sampaikan.

5. Masalah Pada Resume .

Selain dari penampilan diri, faktor utama yang menyumbang pada kegagalan temuduga adalah kerana resume yang dihantar kepada penemuduga.

Maklumat tak cukup.
Menipu dalam resume .

dan lain-lain.

bagaimana cara membuat resume terbaik ? – ketahui maklumat tersebut di – Panduan Buat Resume .

Akhir sekali, ramai sahaja calon yang gagal dalam temuduga kerja pertama tetapi bangkit selepas itu. ada yang tak perlu tunggu lama untuk temuduga kedua dan seterusnya.

ada juga yang terpaksa menunggu, tapi akhirnya berjaya memperoleh kejayaan.

Yang penting usaha dan pastikan anda menggunakan cara yang betul untuk sesi temuduga .
kalau tak tahu tips rahsia, kena cari.

saya ada kongsikan pautan rahsia terebut dalam entri sebelum ini di sini – 7 Rahsia dan Panduan Lulus Temuduga Kerja .

saya doakan entri berkaitan faktor kegagalan calon ketika temuduga ini akan membantu anda dan sesiapa sahaja untuk terus berjaya dalam sesi tersebut.

Insyaallah, aamiin.

 

7 Rahsia dan Panduan Lulus Temuduga Kerja Kerajaan

” Orang cakap kerja kerajaan ni susah nak dapat. “

Semua benda susah dik. itu yang aku boleh katakan.
sekurang-kurangnya kalau kita dapat pengalaman mencuba.

Ramai merungut apabila mereka gagal dalam temuduga kerja kerajaan.
ada yang putus asa.

ada yang dah malas nak mencuba untuk seterusnya.

Rahsia dan Panduan Lulus Temuduga Kerja Kerajaan
Siapa yang akan berjaya lulus dalam temuduga berdasarkan gambar ini ?

Kerajaan memang tak terkesan dengan calon yang berperangai macam ini.
sebabnya setiap tahun akan ada calon baru yang akan mencuba sesi temuduga.

dan kerajaan pun tidak terlalu mengharapkan orang yang putus asa ini menajdi sebahagian dari mereka.

jadi kita kena sentiasa positif !
walaupun kita gagal sekali, dua kali atau 3 kali ,, kita mesti kena terus mencuba dan cuba sehingga kita berjaya.

Bagaimana cara nak lulus temuduga kerja kerajaan ?

Bahasa mudah adalah kesungguhan kita. macam mana nak lulus kalau kita sendiri tak ada kesungguhan.

cuba tanya diri kita,

aku ni dah cukup semangat ke nak pergi temuduga ni?

atau

masih buat persiapan last minute jer untuk hadir temuduga ?

kalau masih di sama saja .
lebih baik anda berubah sekarang.

tak ada yang terlambat dalam mengejar cita-cita.
yang penting kita sampai ke destinasi dan kejayaan kita.

Rahsia untuk lulus temuduga telah dikongsikan oleh ramai calon yang telah berjaya. 

1. Buat Persediaan Awal .

2. Baca / Study Jawatan yang dipohon .

3.  Fokus .

4. Berkeyakinan .

5. Tidak Berbohong ketika temuduga .

6. Tidak Putus Asa .

7. Bercakap dengan bahasa yang mudah difahami dan tidak terlalu laju .

Ini adalah antara teknik untuk anda berjaya dalam temuduga kerja kerajaan. ada banyak lagi teknik yang boleh di kongsikan. saya takut anda tak mampu nak buat semuanya.

jadi cukup lah 7 ini dahulu ya.

Bagi anda yang serius nak berjaya dalam temuduga, ada satu panduan rahsia temuduga yang boleh membantu anda. Disebabkan ramai yang telah cuba menggunakan panduan ini, jadi saya pun berani nak perkenal kan pada anda.

Anda tahu yang 90 % calon tak bersedia untuk hadir temuduga.
Ya, terkejut !!

anda mungkin salah seorang darinya.

Panduan lulus temuduga ini penting untuk membantu anda membuat persedian menghadapi temuduga nanti. Ingat ! bukan mudah nak lulus. kalau salah langkah, jawatan tu akan dapat dekat orang lain.

antara kelebihan jika anda mendapatkan panduan ini adalah yang pertama anda akan diberikan info rahsia berkaitan 4 tindakan yang anda perlu lakukan sebelum menghadiri temuduga.

Yang kedua pula adalah ada akan diberi info untuk dapat markah free sebanyak 5% dalam temuduga nanti dan banyak persoalan anda berkaitan temuduga akan terjawab.

kalau anda nak tahu secara penuh dan detail . dapatkan ini di bawah

-> Panduan Lulus Temuduga

Semoga perkongsian saya mengenai rahsia temuduga kerja kerajaan ini mampu membantu anda yang bakal menghadiri sesi temuduga nanti .

Ingat, ini masanya untuk anda rebut jawatan tersebut.
jangan putus asa. teruskan sampai berjaya.

saya yakin anda mampu lakukannya !!

Sekian.

Cara Buat Resume Untuk Temuduga SL1M

Ramai diantara calon temuduga tidak pandai buat resume. Ini fakta yang perlu difahami oleh setiap calon. anda perlu belajar cara untuk membuat dan mencantikkan resume anda supaya ia menjadi faktor kejayaan anda didalam temuduga nanti.

Bukan mudah nak buat resume.
Anda kena himpunkan semua maklumat anda dalam satu kertas A4.

Cara Buat Resume Untuk Temuduga SL1M
cuak muka dia..

Bagi anda yang akan menghadapi temuduga sama ada SPA atau SL1M.
anda perlu pastikan RESUME anda lengkap dan menarik .

Bagaimana nak buat resume untuk temuduga ?

Ada beberapa perkara yang anda kena letak dalam resume anda.

pertama adalah Maklumat Diri

kedua adalah latar belakang pendidikan

ketiga adalah pengalaman bekerja  ( jika ada )

keempat adalah kemahiran / kelebihan diri

kelima adalah bagaimana mereka nak hubungi anda .

5 benda ini anda kena masukkan dalam resume anda.

Seterusnya, anda perlu gunakan font yang mudah dibaca.
pastikan tulisan tidak terlalu kecil .

Gunakan satu warna sahaja.
pastikan ia kelihatan profesional.

elakkan letak icon-icon pelik yang mampu mencacatkan resume anda.

Inyaallah anda akan berjaya dalam temuduga anda nanti.

Nak template resume tak ?

apa itu template resume ?

ia adalah resume yang telah siap di design. tugas anda adalah isi maklumat anda dan kemudian print sahaja.

mudah kan..

dapatkan disini – Template resume .

ambillah peluang.
kalau tak tahu sangat, baik guna template ja.

jimat masa anda.
masa yang lebih tu boleh fokus kepada study bidang tugas jawatan yang anda mahukan itu.

akhir sekali , aku doakan anda berjaya dalam membuat resume untuk temuduga SL1M nanti . insyaallah semoga berjaya !